Intermodális szállításait fejleszti az Ekol
Mindössze néhány hét telt el azóta, hogy az Ekol Logistics bejelentette, egy 16. országban – Svédországban – is megnyitja irodáját, a társaság tovább fejleszti intermodális csatlakozásait is. Jelenleg az Ekol nem csupán két kikötő (az egyik az olaszországi Triesztben, az újabb pedig az Isztambulhoz közeli Yalovában található), 6 Ro-Ro hajó és több mint 5.500 szállítóeszköz tulajdonosa, de ezen kívül hetente 48 dedikált irányvonattal is rendelkezik. Az Ekol stratégiája az intermodális szállítások fejlesztése és környezetbarát megoldások biztosítása.
ÚJ CSATLAKOZÁSOK VASÚTON
„Stratégiánk, hogy egyre több irányvonattal rendelkezzünk Európában. Szeretnénk egyúttal Ro-Ro kapacitásunkat is növelni hálózatunkban és ezt is tesszük. Örömmel jelentjük be, hogy a Franciaország és Törökország közötti hajócsatlakozásaink száma heti kettőre emelkedett, csakúgy, mint a Sete és Párizs közötti heti vasúti csatlakozások száma. Mindezeken felül egy teljesen új vasúti csatlakozást is kialakítottunk, amely Sete városát köti össze a belgiumi Zeebrugge városával. Ilyen módon lehetőségünk nyílik összekötni Franciaországot, a Benelux államokat, Svédországot és az Egyesült Királyságot Dél-Európával, Törökországgal, a Közel-Kelettel és a Magreb régióval. Ugyanakkor e lépésnek köszönhetően Sete a fő elosztó központunkká válik a dél-európai régióban. Ezt az új útvonalat a Dél-Európa és Svédország, illetve a skandináv országok közötti jövőbeli szállítások esetén lehet kiaknázni. Mindez elősegíti továbbá a növekedést az Ekol „legfiatalabb” országában is, ahol a társaság jelen van – Svédországban.” – nyilatkozta Alaa Jennane, az Ekol Engineering Business Development igazgatója.
A távolság több mint 1.200 km ezen városok között, az Ekol új vonata pedig közel 22 óra alatt teszi meg a Sete-Zeebrugge vonalat. Hetente két alkalommal közlekedik, és vonatonként 44 vagon kapacitással bír. Sete városából szerdánként és vasárnaponként 18:30-kor indul, majd csütörtöki és hétfői napokon 16 órakor érkezik Zeebrugge-ba. A vonat Zeebrugge-t kedden és pénteken 11:30-kor hagyja el és szerdán, valamint szombaton 7:50-kor érkezik.
Ez a vonat egy Trieszt és Zeebrugge közötti másik vonatot fog helyettesíteni, csak nagyobb kapacitással rendelkezik.
Sete és Párizs között az Ekol már a második, hetente közlekedő vonatát indítja el (az első néhány hónapban csupán hetente egy járat volt). Közel 14 órát vesz igénybe a Sete és Párizs útvonal megtétele, vonatonként maximum 50 vagon kapacitással, mellyel ez lesz a leghosszabb vonat az Ekol hálózatában.
Fontos hangsúlyozni, hogy mindkét vasúti csatlakozás (Sete – Párizs és Sete – Zeebrugge) kialakítása a vonatokat üzemeltető VIIA társasággal együttműködésben történik.
Az új vasúti csatlakozás létrehozásával, valamint a meglévők gyakoriságának növelésével az Ekol havonta 914.000 kg CO2-kibocsátást „takarít meg” és több mint 41.000 fát ment meg, mely megfelel egy 97 db futballpálya méretű erdőnek.
ÚJ HAJÓ ÉS ÚJ CSATLAKOZÁS
Az Ekol Logistics használatba vette új, FADIQ névre keresztelt, és 280 trailer kapacitással rendelkező hajóját. A kapacitás 340 trailerre is növelhető, mivel lehetőség van a konténerek duplán (egymásra) történő rakodására is. 201 méteres hosszúságával, valamint bruttó 32.770 tonna szállítási kapacitásával a FADIQ 21,3 csomó csúcssebességre képes.
„A Setéből induló és oda érkező, Spanyolországot Törökországgal és a Közel-Kelettel összekötő, hetente két alkalommal közlekedő második hajónk elindítása teljesen átformálja majd az ezen országok közötti piacot.” – mondta Jordi Perez, az Ekol Spanyolország üzletfejlesztési menedzsere.
Az első lépést négy évvel ezelőtt egy csatlakozás létrehozása jelentette, az egyik Ekol hajó, az AYSHE bevonásával. Ez a leggyorsabb Ro-Ro hajó a világon, mely lehetővé tette az Ekol számára, hogy a Sete-Izmir útvonalat mindössze 56 óra alatt tegye meg. A hajó csütörtök esténként indul Setéből és vasárnap reggelente érkezik Izmirbe, a Setébe tartó útvonalat pedig kedd esténként fejezi be. Ez lehetővé tette számos török, marokkói és tunéziai ügyfél számára, hogy növelje értékesítési számait és folytassa beszerzési stratégiájának megváltoztatását: nagyobb tételben vásárlás rövidebb ciklusokban.
A márciusban elinduló második hajó vasárnap esténként indul majd Setéből és szerda esténként érkezik Izmirbe. Izmirből kedd reggelente indul, vasárnap reggeli érkezésekkel Setébe. Fontos hangsúlyozni, hogy az Ekol hálózatában az izmiri területet és az isztambuli régiót gyakori komp-szolgáltatás kapcsolja össze a két kikötő között.
„Az ügyfelek egy ügyféltől-ügyfélig szolgáltatást fognak kézhez kapni – a vámszolgáltatásokat is beleértve – mely szolgáltatás mindegyikét az Ekol biztosítja. A tranzitidő még a légi szállítmányozásénál is gyorsabb. Valamennyi szektor képes lesz kihasználni ezt az előnyt, mely révén még versenyképesebbek és sikeresebbek lesznek. Fontos megemlíteni, hogy az Ekol Spanyolország több mint 100 fontos területet kapcsol össze Európában és a terveink között szerepel egy szolgáltatás bevezetése Sete és a görögországi Lavrio között, hetente két alkalommal.”– tette hozzá Perez.
Dimitris Batakis, az Ekol Görögország ügyvezetője nagyon lelkes az új szolgáltatással kapcsolatban:
„Ennek az új hajónak köszönhetően összekapcsolhatjuk Törökországot Setével hetente két alkalommal és az útvonal részét képezi majd egy megálló az Athénhoz közeli Lavrioban is. Ez azt jelenti, hogy nem csak a hajózás gyakoriságát növelhetjük, de még jobb összeköttetést biztosíthatunk Görögország és Spanyolország, Franciaország, Törökország és a Közel-Kelet között. Például a szerdai napon Párizsból, Lyonból, Barcelonából, Madridból vagy Valenciából felvett árukat már hétfőn az athéni boltokba szállíthatjuk.” – nyilatkozta Dimitris Batakis, az Ekol Görögország ügyvezetője.
Forrás: Ekol