Ez Magyarország legjobban felszerelt daruja és legsokoldalúbb daruskocsija
Daruzás álló motorral: a Palfingerrel ez is lehetséges!
A Palfinger, a Scania és a Kuhn Rakodógép Kft. minden tudására szükség volt hozzá, de megérte.
Egy 60 tonnaméteres daru még akkor is jelentős tömegű, ha a világ legkönnyebb daruit építő Palfinger készíti, ezért egy átlagos teherbírású első híddal rendelkező teherautó fülkéje mögé nem lehet szerelni. A székesfehérvári Equiscorp Kft. szerkezetépítő tevékenységéhez viszont mégis egy ilyen különleges gépre volt szükség, amelynek kisplatóján szállíthatók a kisebb elemek, a platót leszerelve és a nyeregre félpótkocsit kapcsolva a toronydaru telepítési helyére vihetők az öttonnás ellensúlyok, és akár a tizedik emelet magasságába is feljuttatható a raklapos áru.
A nem mindennapi kihíváshoz a Kuhn Rakodógép Kft. szakemberei a világ legnagyobb teherbírású első híddal rendelkező Scaniájára tervezték és építették rá a daruegységet, amellyel Magyarországon egyedülálló, de Európában is kuriózumnak számító daruskocsit alkottak.
A sok egyedi megoldással megépített gép az elvárásoknak megfelelően platós teherautóként vagy nyerges vontatóként is használható, daruja rádió-távvezérlésű, kétcsészés markolóval, raklapvillával és munkakosárral is felszerelhető, a hattyúgém-toldattal pedig akár 25 méterre is elér.
Ráadásul a hibrid hajtással a daru a jármű dízelmotorja nélkül is teljes körűen képes üzemelni: az olajtartályba bújtatott 400 voltos villanymotornak és a terhelésérzekelős szivattyúnak köszönhetően halkan, károsanyag-kibocsátás nélkül, nem mellesleg 90%-os energiamegtakarítással működtethető.
Minden kétséget kizáróan ez ma Magyarország legjobban felszerelt daruja és legsokoldalúbb darusautója, kihívás és öröm volt részt venni a tervezésében és építésében. Állunk a hasonló megbízások elé!
Forrás: KUHN