Barkácspiaci beszállítások – van megoldás a logisztikában
A koronavírus hatására nagyot nőtt a barkácsáruházak forgalma, hiszen a lezárások alatt sokan vágtak bele felújításokba, átalakításokba. A DACHSER hálózata Európa-szerte évente 18 ezer üzletbe szállít közel 5 millió küldeményt a kertészeti – és barkácspiaci ágazat számára, amely gyakran állítja kihívások elé a logisztikai szakembereket. Nem csak az elmúlt időszak megnövekedett forgalma miatt mozognak nehezített pályán a szállítmányozók; a DIY termékek között több nehezen csomagolható és szállítható darab található, ezek formájukkal vagy méretükkel tűnnek ki a szokványos rakományok közül.
A német kiskereskedelmi szövetség által nemrégiben közzétett adatok[1] szerint a teljes németországi forgalom 2020-ban 13,8 százalékkal nőtt a barkács és kertészeti központokban , egy magyar kutatás[2] szerint pedig hazánkban az üzletág online forgalma 2020 második negyedévben az előző év azonos időszakához képest 154 százalékos növekedést tapasztalt.
A beszállítók, kiskereskedők és közvetlen vevők barkácspiaci logisztikával szemben támasztott igényei is egyre dinamikusabban változtak, ezért összpontosítanak a szállítmányozási vállalatok a testreszabott szolgáltatásokra és iparági megoldásokra. „Árukészletünk minőségi módon csomagolt és raklapra szerelve adjuk át, de gyakran előfordul, hogy a méretek változnak, ezért a rugalmasság és a minőségi árukezelés elengedhetetlen feltétel.” – mondta mondta el JKH Kft.-től Mészöly Sándor, logisztikai igazgató.
A siófoki székhelyű JH Kft. a hazai barkácsáruházak és hipermarketek beszállítói körébe tartozik. A Liegl&Dachser-rel való együttműködése 2021. januárban kezdődött, mert olyan partnerre volt szüksége, aki nemcsak nemzetközi, de belföldi raklapos áruszállításával, versenyképes áraival és minőségi szolgáltatásaival megfelelt az elvárásoknak. „A koronavírus komoly hatással volt a piaci folyamatokra, de mindezen nehézségek ellenére a Liegl&Dachser rugalmasan állt a mennyiségi és formai változásokhoz is” – folyatta Mészöly Sándor.
„Úgy gondolom, ez a piac magyarországi viszonylatban még tartalmaz kiaknázatlan területeket, amelyekre a JKH Kft-vel való sikeres együttműködésünk és a koronavírus helyzet is rámutatott. A jövőben értékesítés terén határozottabban kell megjelennünk ebben a szegmensben, így még inkább növelhetjük sikerünket.” – mondta el Valentino Balarezo, project manager, Dachser DIY Logistics.
A járvány és az ingadozó ellátás miatt minden iparágban az eddiginél keresettebbek az olyan rugalmasan strukturált logisztikai hálózatok, amelyek képesek a különböző szállítási és raktározási lehetőségeket az ügyfelekre szabva a lehető legjobban kombinálni.
[1] German Retailers’Association for Home Improvement, Building, and Gardening (BHB)
[2] [2] GKI Digital Kutató és Tanácsadó Kft. &Online Comparison Shopping Kft., 2021