Az ügyfelek bizalma erősödött, a DACHSER elégedett az éves eredményével

Posted by Bíró Koppány Ajtony

Gyakorlatilag nem csökkent a cég árbevétele a Covid-19 által sújtott évben, az erős második félév ellensúlyozta az áprilisi és májusi európai leállások hatásait. A cég 190 millió EUR-t különített el logisztikai, technikai és digitális rendszerek fejlesztésére.

A DACHSER egyértelműen sikeres 2020-ra tekinthet vissza, amely a logisztikai szolgáltató, az ügyfelek és szállító partnerei közötti hűségnek és kölcsönös bizalomnak köszönhető. A DACHSER nettó 5,61 milliárd EUR konszolidált árbevételt könyvelhetett el az elmúlt évre, ami minimális, 0,9 %-os csökkenést jelent 2019-hez képest.

Gyakorlatilag nem csökkent a vállalat 2020-as árbevétele a Covid-19 által sújtott évében, az erős második félév ellensúlyozta az áprilisi és májusi európai leállások hatásait.

“Teljesítettük azt az ígéretünket, hogy a koronavírus válsága alatt szilárdan megőrizzük vállalatunk stabilitását” – mondta Burkhard Eling, a DACHSER vezérigazgatója. „Ügyfeleink és partnereink pozitív visszajelzései komoly motivációt jelentenek számunkra. Külön köszönet illeti munkavállalóinkat és mindazokat is, akik támogatásukkal hozzájárultak a DACHSER sikereinek megvalósításához. A Covid-19 okozta többlet terhelés ellenére munkavállalóink mindvégig kiváló teljesítménnyel és rendszerszintű felelősségvállalással álltak helyt.”

A DACHSER zökkenőmentesen működtette ügyfelei globális ellátási láncait és rugalmas megoldásokat biztosított a kapacitások szűk keresztmetszeteire, különösen a kontinentális áruszállítmányozási szolgáltatások terén. Mindezek mellett a vállalat kiemelt figyelmet szentelt a munkavállalók egészségének megőrzésére és támogatta régóta meglévő szolgáltató partnereit Európa szerte.

A DACHSER Road Logistics üzletágának 2,2 %-os forgalmi csökkenésével szemben a DACHSER Air & Sea Logistics üzletága 5,2 %-os növekedést könyvelhetett el. Ez az üzleti szegmens jelentős haszonra tett szert azáltal, hogy rendelkezik saját légiforgalmi charterkapacitással, amihez még hozzájárultak az interkontinentális szállítmányozás megnövekedett fuvardíjai is. Csoportszinten a küldemények száma 2,5 %-kal, 78,6 millióra csökkent, míg a szállított tömeg volumene 2,9%-kal, 39,8 millió tonnára esett vissza.

“Teljesítettük azt az ígéretünket, hogy a koronavírus válsága alatt szilárdan megőrizzük vállalatunk stabilitását.”

Burkhard Eling, DACHSER CEO

A szilárd első negyedévet követően a leállások sok európai országban néha drasztikus volumen csökkenést eredményeztek a szárazföldi szállítmányozásban” – mondta Eling, a DACHSER vezérigazgatója. „Júniusra azonban egyértelmű javulás volt tapasztalható, a volumenek nagyjából következetesen a 2019-es szint felett maradtak. Üzleti modellünk bebizonyította, hogy képes megbirkózni a válság jelentette kihívásokkal, ugyanakkor erős növekedési potenciállal és alkalmazkodóképességgel büszkélkedhet ”- jelentette ki örömmel Eling.

Az üzletági fejlesztések részletei

A DACHSER Road Logisitcs üzletága – amely magában foglalja az ipari alapanyagok és késztermékek (European Logistics) valamint az élelmiszerek (Food Logistics) szállítását és raktározását – 2020-ban sem veszítette el növekedési lendületét. Azonban az április és májusi európai lezárásokból eredő volumenkieséseket – ami a franciaországi és ibériai European Logistics üzleti egységeinket érintette leginkább – év végéig sem sikerült teljes mértékben kompenzálni. Ennek következtében a Road Logistics üzletág konszolidált nettó árbevétele 2,2 %-kal, mintegy 4,5 milliárd EUR-ra esett vissza.

Míg a European Logistics üzletág 3,2 %-os forgalom csökkenést könyvelhetett el 3,52 milliárd EUR éves árbevétel mellett, addig a DACHSER Food Logistics üzletága 1,9%-kal, 982 millió EUR-ra tudta gyarapítani éves forgalmát. Ennek az üzletágnak egy viszonylag viharos 2020-as évvel kellett szembenéznie, amelyre egyrészt az élelmiszer-kiskereskedelemi pánik vásárlások, másrészt a németországi vendéglátóipari, szállodai és rendezvényipar ismételt bezárásai voltak jellemzőek. Az üzleti egységnek részben új megbízásokkal, részben pedig a megnövelt szállított volumenekkel sikerült kompenzálni a küldemények számának visszaesését a teljes élemiszer-kiskereskedelmi hálózaton belül. Összességében a tavalyi évben a DACHSER Food Logistics üzleti egysége 1,6 %-kal tudta növelni a szállított mennyiségét.

Az Air & Sea Logistics üzleti egység jelentős haszonra tett szert a légi és tengeri szállítmányozás kapacitási nehézségeiből, valamint az ebből eredő megemelkedett fuvardíjakból 2020-ban. Az ázsiai térség aktív üzleti tevékenységének köszönhetően a szegmens gyarapítani tudta árbevételét 5,2%-al, összesen 1,2 milliárd EUR-ra. „Gyorsan reagáltunk a légi árufuvarozási kapacitás szűk keresztmetszetére azzal a lépéssel, hogy bővítettük saját charter járataink kínálatát, kezdetben orvosi segédeszközöket, később más egyéb terméket szállítottunk ügyfeleink számára. A tavalyi évben összesen körülbelül 150 légiforgalmi charter járatot indítottunk Európa, Ázsia és az Egyesült Államok között. ”- fejtette ki Eling. A tengeri áruszállítmányozás helyzete sem volt jobb, a szűkös kapacitás és az üres konténerek akut hiánya volatilis piacot és a fuvardíjak meredek emelkedését eredményezte. Az LCL szolgáltatások, az úgynevezett „gyűjtőkonténeres tengeri szállítmányozás”, különösen nagy profitot termelt ebből az irányú fejlődésből. “Tekintettel az LCL-szolgáltatások iránt megnőtt keresletre és az ebben rejlő nagy lehetőségekre, arra törekszünk, hogy tovább növeljük LCL útvonalaink gyakoriságát, kapacitását és minőségét, hogy elősegítsük azok zökkenőmentes összekapcsolását európai gyűjtőhálózatunkkal” – mondta Eling.

Eling úr hangsúlyozta, hogy a DACHSER nem hagyta, hogy a koronavírus-válság átvegye az üzleti folyamataik feletti irányítást. Ez vonatkozik mind az Igazgató Tanács tagjainak generációváltására – amelyet 2020-ban készítettek elő és 2021. január 1-jével zártak le -, mind pedig a jövőbeni beruházások tervezésére. „Tavaly 142,6 millió EUR-t fektettünk be globális logisztikai hálózatunkba. „ Ebben az évben mintegy 190 millió EUR-t szánunk további contract logistics szolgáltatási bővítésekre, valamint a folyamatok és az üzleti modellek digitalizálására.” Az újonnan létrehozott IT & Development vállalati egység – Stefan Hohm fejlesztési igazgató irányításával –  így kiemelkedő szerephez fog jutni a tervezett digitalizációs folyamatok végrehajtásában.

Eling úr szerint a magas 61,6 %-os sajáttőke-arány és a részvényesek egyértelmű elkötelezettsége a DACHSER családi vállalkozása iránt mind hozzájárul jól a bevált, saját erőből történő növekedési politika folytatásához. Ezenkívül a koronavírus-válság még jobban megerősítette a DACHSER elhivatottságát a képzések iránt is, amely mélyen gyökerezik a vállalat kultúrájában. Különös figyelmet szentelt a járművezetők és a logisztikai operációs munkatársak oktatására. 2020-ban a koronavírus-válság korlátai ellenére 625 új gyakornok és duális hallgató kezdte meg karrierjét a németországi DACHSER-nél.

„Célunk a vállalat kiválóságának megőrzése, a hatékonyság növelése mellett. Más szavakkal felgyorsítjuk hálózataink integrációját és szorgalmazzuk a digitális technológiák bevezetését olyan területeken, mint a gépi tanulás vagy a csereszekrények lokalizációja. Növelni fogjuk fenntarthatósági és klímavédelmi erőfeszítéseinket is ”- mondja Eling. „A következő két év elképzelései között szerepel, hogy legalább tizenegy európai városra kiterjesztjük a DACHSER kibocsátásmentes szállítási övezetet, további akkumulátoros elektromos teherautók és elektromos teherbiciklik telepítésével. Ezenkívül a német Hidrogén- és Üzemanyagcella Szövetségben való tagságunk révén aktívan támogatjuk a kamionok hidrogén-üzemanyagcellás hajtásainak kutatását és tesztelését. “

Válassza ki a pénznemét
HUF Magyar forint
EUR euró