A gazdasági recesszió a Constantzai kikötőben is visszaesést provokált
A járvány által kiváltott gazdasági recesszió hatással volt a világ legtöbb kikötő forgalmára, így a Constantzai kikötő forgalmára is. Az idei év első nyolc hónapjában a Constantza – Midia – Mangalia kikötői hármas együttesen 40.464.158 tonna árut kezeltek, ami 6,74% -kal kevesebb, mint 2019 azonos időszakában. A tengeri forgalom 30.503.298 tonna volt (8,12% -kal csökkent), a folyami pedig 9.960.860 tonna volt (2,24% -kal alacsonyabb).
Az áruk rangsorában az előző év első 8 hónapjában növekedés volt főként a gabonaféléknél (15.090.057 tonna, + 14,76%) és a műtrágyáknál (3.390.679 tonna, + 21,39%), illetve jelentősebb csökkenés több áru esetében, köztük: a kőolajnál (4.074.514 tonna, -20,49%), kőolajtermékeknél (3.510.924 tonna, -18,11%), vasérc, vashulladék (2.311.807 tonna, – 31,55%), szén (1.987.155 tonna, -29,08%), ércek és színesfém hulladék (1 469 142 tonna, -45,47%).
A Fekete-tenger szemközti partján az orosz kikötők 163,8 millió tonna áru forgalmáról számoltak be, ami 3,0% -kal alacsonyabb, mint 2019 január-augusztus hónapokban. Ezen belül a legnagyobb orosz kikötő, Novorossiysk forgalma 94,2 millió tonna volt, ami 8,6% csökkenést jelent.