szechenyi 2020

Híreink

A háztartás- és szórakoztató elektronikai áruházakat üzemeltető MediaMarkt 18 800 m2 raktárkapacitás bérbevételéről kötött szerződést a BILK Logisztikai Nyrt.-vel. Az új raktárbázissal a MediaMarkt hosszú távra tervez, ezért kikötötte az ötéves futamidejű megállapodás további öt évre történő meghosszabbításának lehetőségét. A létesítménynek a közeljövőben nyíló új áruházainak áruellátásában is szerepet szán.

A MediaMarkt speciális logisztikai igényei szerint létesülő raktárkapacitás kiépítését a BILK Logisztikai Nyrt. megkezdi. A lekötött logisztikai területek egy 20 ezer m2-es raktárcsarnokban helyezkednek majd el. A beruházás értéke az épülethez vezető utakkal, a közművekkel és a parkolókkal együtt összesen 3,5 milliárd forint.

Az online kereskedelem térnyerése a MediaMarktnál is jelentős forgalomnövekedést hozott, és a vásárlók száma a korábbi évekhez képest a többszörösére emelkedett. Ez magával vonta azt is, hogy lényegesen megnőtt az áruházlánc logisztikai szükséglete. A vállalat 2014 és 2016 között megduplázta bérelt raktárterületeinek méretét, miközben ugyanekkora külső kiegészítő raktárt is használ már egy éve. Azért, hogy a vásárlók számára még nagyobb készletet és még gördülékenyebb kiszolgálást biztosítson a vásárlók számára, a műszaki áruházlánc egy új raktárbázis kiépítése mellett döntött. A vállalat ennek érdekében versenypályázatot írt ki és a tender követelményeinek a BILK által ajánlott épület felelt meg leginkább. A MediaMarkt az új logisztikai kapacitástól a vevőkiszolgálás minőségének további javulását várja.

A legforgalmasabb hazai autópályák közötti dél-pesti régióban, az M0 körgyűrűhöz közvetlen lehajtóval és összesen 186 ezer m2 raktár- és irodakapacitással rendelkező BILK Logisztikai Nyrt. területén épülő raktárbázis megfelel majd az online áruházi igényeknek és segíteni fogja az országban működő MediaMarkt áruházak áruellátását, a teljes országot lefedő házhoz szállítások rugalmas kezelését.

Magyarország egyik legnagyobb intermodális logisztikai központjában „A” kategóriás logisztikai-, gyűjtő-, illetve hűtött raktárcsarnokok, ADR-minősítésű és közvetlen iparvágány kapcsolatú raktárak állnak a bérlők rendelkezésére. Ezeket egészíti ki a raktárváros területén működő 1. típusú vámudvar, állvány és targoncabérlési lehetőség a logisztikai kiszolgáláshoz. A raktárváros közvetlen tömegközlekedési kapcsolattal rendelkezik. A BILK Logisztikai Nyrt. közvetlen szomszédságában működik a konténerterminál.

Budapest, 2018. november 21. – A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) november 14. és 16. között immár 26. alkalommal rendezte meg az év legnagyobb logisztikai eseményét, az MLBKT Kongresszust. A három nap alatt közel 700 jelenlegi és jövőbeni ellátási lánc menedzsmenttel foglalkozó szakember látogatott el az eseményre, hogy meghallgassa a közel 60 szakavatott előadó gondolatait, tapasztalatait. Az idei előadások és beszélgetések az összekapcsolt ellátási láncokban rejlő lehetőségekre és a Logisztika 4.0 különböző témáira fókuszált.

„Folytatva az elmúlt évek hagyományait, a legfontosabb kérdésekre összpontosítottunk, hiszen naprakész tudás nélkül felgyorsult világunkban lemaradnánk. Éppen ezért idén ismét az egyik legösszetettebb témakört, az Ipar 4.0 logisztikára gyakorolt hatásait jártuk körbe. A témaspecifikus szekciók előadásai mellett díjátadóval, gálavacsorával, szimulációs játékkal, hallgatói konferenciával és számos kiállítóval készültünk, így mindenki megtalálta a neki való programokat” – mondta Kőhegyi Anita, az MLBKT ügyvezető igazgatója.

A résztvevők rendhagyó, gyakorlatorientált és esettanulmányokat bemutató előadások révén kerülhettek közelebb a Logisztika 4.0 világához. A legmodernebb VR technológián keresztül tekinthettek be például az Ipar 4.0 mintagyár kiemelt projekt AR (Augmented Reality), AGV (Automated Guided Vehicle), és belső helymeghatározás megoldásaiba. Emellett hasznos információkkal gazdagodtak az atipikus munkaerőpiac kihívásaival, az integrált tervezéssel, a beszerzés területét érintő trendekkel, a kiscsomag logisztika változásaival, az automatizált betegszintű gyógyszereléssel, valamint az önvezető járművek fejlesztésének motivációival kapcsolatban is. A konferencia kitért a forecasting jelentőségére a készletezéstől egészen az értékesítésig; a manapság oly népszerű blockchain technológia alkalmazási lehetőségeire és az adatelemzés fontosságára, mely segítheti a munkaerő megtartást és az ügyfélelégedettség növelését is.

A szervezet elnöksége a kongresszus első napján adta át a szakmai díjait. Az Év Logisztikai Menedzserének 2018-ban Vécsey Balázst választották, aki a Robert Bosch Kft. Transport Management Center alelnökeként tevékenykedik. Az Év Beszerzési Csapata 2018-ban a Bonafarm csoport beszerzési szervezete lett, míg Logisztikai Kiválóság Díjat nyert az L-Mobile Hungary.

Forrás: MLBKT

Tags:

A logisztikai iparág versenyképessége a tét

A kormányzattal közös munkacsoport létrehozását, és a tervezett európai uniós jogszabályok kedvező alakítása érdekében a visegrádi országok közös fellépését kérik a magyar logisztikai iparág meghatározó szereplői abban az átfogó helyzetértékelésben, amelyet november elején nyújtottak be a Magyar Kormánynak.  A szervezetek álláspontja szerint – az Európai Unió többi tagállamához hasonlóan - átfogó intézkedésekkel növelni kell a magyar logisztikai ágazat versenyképességét. A Nemzeti Logisztikai Összefogás elnevezésű dokumentumban szereplő problémák megoldása a szakmai becslések szerint legalább 100 milliárd forint nemzetgazdasági többletbevételt eredményezne.

A logisztikai iparág, mint Magyarország stratégiai ágazata a magyar GDP 6,3%-át állítja elő a közúti, vasúti, vízi, légi, csővezetékes fuvarozás, illetve a raktározás területén, valamint a szektorban dolgozik a magyar munkavállalók 3,5 százaléka, azaz több mint 200.000 munkavállaló. Magyarország logisztikai versenyképességének megőrzése és erősítése nemzetgazdasági érdek, ami a kormányzat és a szakma összefogását, együttgondolkodását és a szükséges döntések, intézkedések mielőbbi meghozatalát igényli. Az elmúlt évtizedben ugyanis egyre erősebb versenyhelyzet alakult ki az európai és a hazai logisztikai piacon, mind az uniós, mind az unión kívüli országok nagy hangsúlyt fektettek saját piaci pozíciójuk erősítésére.

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) kezdeményezésére eddig soha nem látott összefogás valósult meg a logisztikai ágazat szakmai szervezetei között. A Nemzeti Logisztikai Összefogás résztvevői – a Magyar Szállítmányozók Szövetsége, a Magyar Hajózási Országos Szövetség, a Magyar Vámügyi Szövetség, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, a Magyarországi Dunai Kikötők Szövetsége, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége, a Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetsége, a Nagyvállalatok Logisztikai Vezetőinek Klubja, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége, a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület – november elején második alkalommal nyújtották be közösen készített ágazati helyzetértékelésüket a magyar kormánynak.

A Nemzeti Logisztikai Összefogás szervezetei hangsúlyozzák, hogy a 2017 tavaszán előterjesztett javaslatcsomag óta több részterületen is történtek pozitív változások, ugyanakkor továbbra is fontosnak tartják az álláspontok folyamatos egyeztetését. A szakmai szereplők a dokumentumban a közúti, vasúti és vízi fuvarozás, a logisztikai szolgáltatások, valamint a vám területéről is összegyűjtötték a legfontosabb feladatokat és az azokhoz tartozó megoldási javaslatokat, amelyek számottevően segíthetik a kormány közlekedési, logisztikai és iparfejlesztési politikáját,szakmai becslések szerint 100 milliárd forintos nagyságrendű nemzetgazdasági többletbevétellel járnának, és amelyeknek jelentős adóbefizetési és munkahelyteremtési vonzatuk is lenne.

A szakmai szervezetek közúti fuvarozás esetében a legfontosabb feladatnak a hazai engedélygazdálkodási gyakorlat és az okmánybiztonság felülvizsgálatát tartják. Szerintük új alapokra kell helyezni az engedélyek kiadását, hogy az unión kívüli „harmadik országok”, valamint az újonnan csatlakozott uniós tagországok fuvarozói jogosulatlanul ne kerülhessenek előnybe magyar társaikkal szemben. Emellett a közúti fuvarozás vonatkozásában az adózási jogszabályok módosítását – a fordított áfa fizetés bevezetését – javasolják annak érdekében, hogy a magyar cégek ne legyenek anyagilag érdekeltek a külföldi fuvarozók megbízásában, és a magyarországi árut elsősorban hazai fuvarozók szállíthassák el. Továbbá a visegrádi országok közös diplomáciai fellépését szorgalmazzák azon tervezett uniós jogszabályok (Mobilitási Csomag) kapcsán, amelyek elfogadása nemcsak az áruk és szolgáltatások szabad áramlását biztosító uniós alapjogot kérdőjelezik meg, hanem elsősorban a nemzetközi árufuvarozásban érdekelt közép-kelet-európai fuvarozó vállalatok tevékenységét érintené hátrányosan. A közúti fuvarozás versenyképességére vonatkozó javaslatok kiterjednek olyan részterületekre is, mint a gépjárművezető-hiány és a képzésfejlesztés, vagy a haszonjárművek kötelező felelősségbiztosítási rendszerének átláthatósága.

A vasúti fuvarozás esetében az infrastruktúra-fejlesztéseket átgondoltabb formában kell megvalósítani: meg kell kezdeni a rendező pályaudvarok korszerűsítését, valamint el kell érni, hogy a vasúti árufuvarozási piac mozdony flotta igényét minél nagyobb részarányban hazai forrásból biztosítsák. Emellett tovább kell gondolni az egyes kocsi forgalom, valamint a kombinált fuvarozás támogatási rendszerét, és a mai kor követelményeihez szükséges igazítani az érvényben lévő utasításokat és szabályokat. A megfelelő képzettségű, elhivatott szakember megtartása és utánpótlása érdekében pedig feltétlenül szükséges az oktatási rendszer fejlesztése, továbbá a vasúti életpályamodell kidolgozása.

A vízi fuvarozás területén, az elmúlt években a kikötők komoly – 52 milliárd forintnyi – fejlesztést kaptak. A Duna hajózhatóságának optimális kihasználásához azonban vízlépcsők építése, továbbá a vízi fuvareszköz-állomány felújítása is szükséges – ez a terület az elmúlt években semmilyen támogatást, segítséget nem kapott.  

Logisztikai szolgáltatások fejlesztésével kapcsolatban ösztönözni kell a komplex, rendszerszintű és környezetbarát megoldásokat, felül kell vizsgálni és korszerűsíteni kell az esetenként túlzó tűzvédelmi szabályokat. A szervezetek álláspontja szerint – noha a NAV szervezeti struktúrája magas színvonalú jogalkalmazást tesz lehetővé –, finomítás szükséges a vámeljárások területén is annak érdekében, hogy a vámkezelésben a hatósági szervek az ország minden pontján egységesen értelmezzék és alkalmazzák közösségi vámszabályokat.

A szervezetek ennek érdekében kezdeményezték a honos megbízó, a logisztikai szolgáltató, a fuvarozó és a Magyar Kormány közös együttműködési rendszerét; azt a Nemzeti Logisztikai Összefogást, amely hosszú távon is garantálja a magyarországi logisztikai szolgáltatók és fuvarozók európai versenyképességét. A versenyképességi csomag egyik legfontosabb alapelve a partnerség és a közös érdekből fakadó együttgondolkodás a szakmai érdekképviseleti szervezetek és a kormányzat között.

A Nemzeti Logisztikai Összefogás által javasolt intézkedésekről részletesen is szó lesz a Magyarországi Logisztikai Szolgáltatók Szövetsége által szervezett 2019 januári Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferencián.

A Magyar Iparszövetség (OKISZ), a Munkástanácsok Országos Szövetsége (MOSZ) és a Független Szakszervezetek Demokratikus (LIGA) által irányított GINOP-5.3.4-16-2018-00039 Európai Uniós program keretén belül, a debreceni példát követve, ismét Munkavédelmi tájékoztató rendezvény került megrendezésre, 2018. október 25.-én, Szegeden. Az esemény célja a munkavállalók és munkaadók tájékoztatása a munkavédelemmel kapcsolatosan, valamint munkavédelmi tudatosság fejlesztése.

 IMG 8239

Az október eleji rendezvény sikeres rendezvényt, újabb esemény követte, 2018. október 25.-én, immár Szegeden. Az esemény házigazdája a Független Demokratikus Liga (LIGA Szakszervezetek). A rendezvényen két témakört érintettek, melyben részletes tájékoztatást és útmutatót kaptak a résztvevők a legújabb prevenciós lehetőségekről, a jogszabályi vonatkozásokról és az ezzel kapcsolatos teendőkről.

Az első blokkban –hasonlóan a debreceni rendezvényhez- a munkavédelem keretrendszere került ismertetésre, azon belül is a szabályozási rendszer, annak fő területei, a munkabiztonsági és munka-egészségügyi, foglalkozás-egészségügyi tevékenységek és feladatok ismertetése, biztonsági kockázatok kezelésének lehetőségei és raktározás ágazatot érintő összehangolt munkakörnyezet fontossága.

A második blokk a munkaegészségügyet helyezte a központba, azon belül is korunk egyik legnagyobb veszélyforrását, a stresszt. Az előadás során bemutatásra kerültek a munkahelyi stresszhelyzetek és az ennek következtében fellépő kiégés veszélyei. De, ki mennyire veszélyeztetett, és hogy lehet ezt meghatározni? A stressz barométer saját stressz szintünk felmérésére képes, mely eltérés esetén mindenképpen odafigyelést igényel. A mérőeszköz ismertetését követően a résztvevők megismerkedhettek néhány megküzdési technikával, mely segítség lehet a stressz kezelésében és a prevencióban, hozzájárulva ezzel a munkavállalók egészségvédelméhez.

Az előadásokat Dr. Császárné Joó Gyöngyi tréner és tanácsadó tartotta, számos saját tapasztaltból merített példával tűzdelve.

IMG 8235

A szakmai tartalomban bővelkedő rendezvénysorozat második állomásának helyszíne a Magyar Posta Zrt., Posta Igazgatósági épülete volt, Szegeden.

Forrás: OKISZ

GINOP logo

 

A Magyar Iparszövetség (OKISZ), a Munkástanácsok Országos Szövetsége (MOSZ) és a Független Szakszervezetek Demokratikus (LIGA) által irányított által irányított GINOP-5.3.4-16-2018-00039 Európai Uniós program keretén belül, Munkavédelmi tájékoztató rendezvény került megrendezésre 2018. október 5.-én Debrecenben. Az esemény célja a munkavállalók és munkaadók tájékoztatása a munkavédelemmel kapcsolatosan, valamint munkavédelmi tudatosság fejlesztése.

Az esemény házigazdája a Független Demokratikus Liga (LIGA Szakszervezetek), helyszíne pedig a debreceni Postás Üdülő volt. A rendezvényen három témakörben kaptak a résztvevők tájékoztatást, útmutatót a prevenciós lehetőségekről, a jogszabályi vonatkozásokról és az ezzel kapcsolatos teendőkről.

Az első blokkban a munkavédelem keretrendszere került ismertetésre, azon belül is a szabályozási rendszer, annak fő területei, a munkabiztonsági és munka-egészségügyi, foglalkozás-egészségügyi tevékenységek és feladatok ismertetése, biztonsági kockázatok kezelésének lehetőségei és raktározás ágazatot érintő összehangolt munkakörnyezet fontossága.

A második blokkban munkaegészségügyi témák kerültek ismertetése, mely minden alágazatot érintően jelentős kockázatot jelentenek a munkavállalók egészségvédelmét illetően. Az irodai, képernyős munkavégzés ergonómiája és biztonsági kockázatai mellett a kézi- és gépi anyagmozgatás típusai és kockázatai, valamint a veszélyes gépek és munkaeszközök használatának feltételrendszerei is bemutatásra kerültek. Külön kiemelésre került a raktári polcok fajtái és biztonsági szabályai, a raktározás területen történő közlekedési kockázatok és a raktározási létesítmények biztonságtechnikai követelményei.

Az előadássorozat gyakorlati példákkal zárult, melyben a szakágazatra leginkább jellemző munka-balesetek típusainak ismertetése mellett, kockázatainak lehetséges elkerülésére kaptak választ a jelenlévők.

Az előadásokat Mazák József munkaügyi ellenőr számos példával tűzdelve tette befogadhatóvá, melyet több éves, a postai ágazatban eltöltött munkája során tapasztalt.

A szakmai tartalomban bővelkedő rendezvénysorozat első állomásának helyszíne a Magyar Posta Zrt., Postás Üdülője volt, Debrecenben.

Forrás: OKISZ

 GINOP logo

Colliers International legfrissebb piaci jelentése, mely az ipari és logisztikai ingatlanpiac meghatározó folyamatait, valamint az elmúlt 10-15 év statisztikai adatait és főbb mérőszámait elemzi. Budapest és környéke mellett említést tesz a vidéki helyszíneket is érintő ipari ingatlan helyzetről, továbbá a 2019-es év várható trendjeiről és a piaci kilátásokról.

PIACI JELENTÉS MEGTEKINTÉSE

Piaci jelentésünkből többek között kiderül, hogy

  • az üresedési ráta tovább csökkent 2018 első félévében is, elérve a 3,5%-os rekord alacsony szintet;
  • a nagy területi igények dominálnak (10.000+ m²), azonban az 5.000 m² feletti bérbe adható/eladó területek esetében már erős hiány mutatkozik a piacon;
  • jelentős a növekedés az építési- és munkaerő költségekben a munkaerőhiány és az építőanyagok drágulása miatt, amelyek hatására megnövekedett az kivitelezési idő (8-10+ hónap) is.

Rólunk

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége meghatározó, véleményformáló, szakmai érdekképviselet.

kozlekedesi konferencia 2019 336x280

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

ADATVÉDELEM

SiteFace Kft.

ITD Informatika Zrt.

Informatikai üzemeltetőnk:
ITD Informatika logo vektor horizontal feher 01

Hírlevél