szechenyi 2020

Híreink

A Rail Cargo Hungaria Zrt. Budapesten kollegiális eszmecsere keretében vitatta meg szállítmányozási partnereivel a vasúti árufuvarozás aktuális nemzetközi és hazai piaci helyzetét, a piac által kikényszerített díjkorrekció okait és következményeit.

A hatékonyság érdekében hozzá kell nyúlni az árakhoz

Dr. Kovács Imre, az Igazgatóság elnöke, CEO a vasúti fuvarpiac változásait elemezve elmondta, hogy. Magyarországon az ezredforduló óta a vasúti fuvarozás részaránya 24%-ról 17,5%-ra csökkent. Ezzel egy időben a bejegyzett vasútlogisztikai vállalatok száma a háromszorosára növekedett. A társaságok kénytelenek voltak racionalizálni: a csökkenő kereslethez igazították fuvarozási eszközeiket, visszafogták a fejlesztést, kevés figyelmet fordítottak a szakember-utánpótlásra és a képzésre. Mindez kapacitáshiányhoz, az eredményesség romlásához vezetett.

A helyzetet tovább rontották a pályaépítések miatti vágányzárak. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által tervezett vágányzárak több kiemelten fontos vonalon a jövő évben is hónapokig fennmaradnak. A kerülőútvonalak jelentős többleterőforrást követelnek mind vontatási, mind humánerőforrás kapacitásban.

Növelni kell a jövedelemtermelő képességet

Dr. Kovács Imre rámutatott arra, hogy az elmúlt öt évben a fuvardíjak és költségeik közötti olló évről-évre még szélesebbre nyílt, aminek következtében kiadások jelenleg több mint 15%-kal meghaladják díjbevételeket, a működés hatékonysága pedig 20%-kal romlott.

Kijelentette: ezt a tendenciát meg kell állítani. A jelenlegi üzemméret fenntartása csak új eszközökbe történő beruházás útján valósulhat meg, amihez növelni kell a Rail Cargo Hungaria jövedelemtermelő képességét. A piac a szállítási kapacitások bővítése és a minőségbiztosítási befektetések iránti fokozott igényével kikényszeríti a fuvarozás fenntartható díjszerkezetének kialakítását. Ezért – főként irányvonatos forgalmakban – hozzá kell nyúlni az árakhoz.

Az igazgatóság elnöke végezetül elmondta, hogy az RCH a hosszú távú ügyfélkapcsolatok fenntartásában érdekelt. Az egyes kocsi szolgáltatás esetében pedig javítja szolgáltatását és Magyarországon egyedüli szolgáltatóként megőrzi az országos lefedettséget.

Új fuvarozási feltételek

A találkozón elhangzott, hogy a 2018. évi fuvarozási feltételekről a Rail Cargo Hungaria kereskedői üzletenként állapodnak meg a megrendelőkkel. Általánosságban a tervezett árudíjszabás 6%-os áremelést irányoz elő.

Forrás: RCH

Dr. Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter Közlekedésért Érdeméremmel tüntette ki két a Rail Cargo Hungaria Zrt. két munkatársát Csernus Sándorné üzemeltetési szabályozási szakértőt és Gilányi Zsolt műszaki üzemeltetési szakértőt.

Gilányi Zsolt

Csernus Sándorné Évi 37 éves vasúti pályafutást tudhat maga mögött. Értékes tapasztalataival ezalatt a MÁV, a MÁV Cargo, majd a Rail Cargo Hungaria korszerűsítési és átalakítási folyamatait támogatta. Munkáját mindig adott feladatára koncentrálva, társaságunk stratégiai céljainak megvalósulását szolgálva, körültekintéssel és rendkívüli alapossággal végzi. Hatékonyan közreműködik jogszabályok korszerűsítési javaslatainak összeállításában. Szakmai felkészültsége, áldozatos hozzáállása és kitartása példaértékű.

Csernus Sándorné

Forrás: RCH

Tags:

A 18.000 négyzetméter alapterületű bázist az amerikai tulajdonú, elektrotechnikai termékeket gyártó Jabil Circuit Magyarország Kft. bérli majd.

Logisztikai központot épít a tiszaújvárosi ipari parkban az Infogroup Ingatlanfejlesztő Cégcsoport. A létesítmény alapkövét pénteken helyezték el. Az új központ Borsod-Abaúj-Zemplén megye és Tiszaújváros számára is nagy jelentőséggel bír.

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter kihangsúlyozta: a beruházás is jelzi a Magyarországon működő nagyvállalatok hosszú távú elköteleződését az ország mellett. A kormány arra törekszik, hogy a piacon jól teljesítő, innovatív és fejlődésre kész vállalatok számára kedvező üzleti környezetet teremtsen. A bizalom erősödése megmutatkozik a beszállítói együttműködés alakulásában, a szakképzés fejlődéséért végzett közös munkában és a vállalatok jövőre vonatkozó terveiben is. A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara legfrissebb konjunktúra-felmérésének eredményeit illetően a megkérdezett mintegy száz vállalat kétharmada jónak tekinti saját üzleti helyzetét, ami 2005 óta a legjobb érték. A kedvező gazdasági folyamatoknak és a kormány intézkedéseinek köszönhetően jelentősen nőtt az ipar teljesítménye, és a járműipar mellett más iparágak is jól teljesítenek. 741 ezerrel nőtt a foglalkoztatottak száma 2010 óta.

Székely Ádám, az Infogroup ügyvezetője azt hangoztatta, hogy a három és fél milliárd forintos beruházáshoz állami támogatást nem vesznek igénybe, a tervek szerint a jövő év nyarára készül el a létesítmény. A 18.000 négyzetméteres épület alapterülete szükség esetén további két és fél ezer négyzetméterrel növelhető. Ez a cégcsoportnak  spekulatív alapon épített fejlesztései mellett fontos szerepet kapnak a built-to-suit (egyedi megrendelésre készülő) projektek is.

Bráz György, Tiszaújváros MSZP-s polgármestere azt emelte ki, hogy a települést a gazdaság hozta létre, és ma is az ipar dominál.

Győri Péter a Jabil ügyvezetője arról szólt, hogy Jabil és az Infogroup jövőbeli hosszú távú együttműködése a két cég hat éves közös sikerein alapszik. A fejlesztésnek köszönhetően a Jabil raktározási kapacitásai jelentősen megnőnek, és a vállalat új üzleti lehetőségeket kínálhat, bővítheti szolgáltatási körét meglévő partnereinek, az autóipar, a telekommunikáció, az orvosi és ipari elektronika, a számítástechnika és adattárolás területén működő elektronikai vállalatoknak, illetve a potenciális ügyfeleinek is. Az amerikai tulajdonú Jabil tiszaújvárosi leányvállalatának célja, hogy a jövőben disztribúciós központ szerepét is ellássa az elektronikai gyártási tevékenysége mellett.

A Jabil Circuit Magyarország Kft. 2000-ben nyitotta meg gyárát Tiszaújvárosban, az anyavállalat globálisan harmadik legnagyobb, Európában pedig a legnagyobb gyáraként. A cég összesen ötvennégyezer négyzetméteres gyártócsarnokban csaknem három és félezer embert foglalkoztat. Az elmúlt év nettó árbevétele 914 millió dollár volt, ennek kilencven százaléka exportból származik.

Forrás: MTI/iho

A 18.100 négyzetméteres új épület a tervezettnél egy hónappal korábban átadásra került

A Prologis, Inc., a világ vezető logisztikai ingatlanvállalata a mai napon bejelentette, hogy befejezte egy 18.100 négyzetméteres build-to-suit (BTS) épület fejlesztését a Prologis Park Stryków területén az Arvato Polska részére, amely az átfogó outsourcing szolgáltatások terén piacvezető vállalat.

A tervezettnél korábban átadott új épület – a Prologis 2016-os beruházását követően – immár a második projekt az Arvato Polska részére, amellyel együtt a vállalat összesen 40.400 négyzetméternyi területet bérel a Prologis Park Stryków területén.

„Ez már a második épület a Prologis Park Stryków területén, amelynek fejlesztése az Arvato egyéni igényei szerint történt. Ügyfelünk a kiváló együttműködésünknek és a kitűnő közép-lengyelországi elhelyezkedésnek köszönhetően döntött úgy, hogy tovább bővíti tevékenységét a parkunkban. Az új épület az Arvato Polska egyik divatipari ügyfelének kiszolgálására készült. A padlózat megerősítése mellett kiegészítő fényforrásokkal ellátott munkaterületeket és egy félemeletet is kialakítottunk az épületben” – mondta Ewa Zawadzka, a Prologis Lengyelország fejlesztésekért felelős vezetője.

A Prologis fenntartható fejlődési stratégiájának megfelelően az új épületet BREEAM akkreditációra terjesztették fel. A modern logisztikai épületet LED világítással és okos mérőórákkal látták el. A kialakítás során elvégzett hőtérképes vizsgálat és légtömörség mérés eredményei biztosítják a maximális energiahatékonyságot az épületben.

A jelenleg 40.400 négyzetméter alapterületű Prologis Park Stryków a Gdańsk és Bécs közötti A1/E75, illetve a Berlinből Moszkvába vezető A2/E30 autópályák közös szakaszától egy kilométerre található. Ez az úthálózat zökkenőmentes elérést biztosít Łódź városához és annak vonzáskörzetéhez, valamint az ország többi részéhez. A park összterülete 78.800 négyzetméter lesz.

A kelet-közép-európai régióban a Prologis négy országban aktív, teljes portfóliója eléri a 4.7 millió négyzetmétert, amivel a régió vezető ipari ingatlanszolgáltatójának számít (2017. június 30-i adatok alapján).

Prologis, Varsó (2017. október 16.)

Az Ekol üzembe helyezte a Yalova Ro-Ro Terminált, mely innováció inspirálólag hat az ipar számára.

A két évig tartó jogi folyamatok és építkezési munkák befejezését követően a terminál mostantól nagy segítségére lesz a törökországi importtal / exporttal rendelkező cégeknek, illetve fontos csatlakozási pontként szolgál majd olyan távolabbi célállomások felé, mint például a Közel-Kelet.

A kezdeti beruházás értéke 40 millió EUR. A terminál az első, export relációban közlekedő járműveket október 3-án, kedden fogadta, az első Ro-Ro utat pedig október 4-én, szerdán kezdték meg. Az Alternative Transport cég QEZBAN elnevezésű Ro-Ro hajója indult útnak az olaszországi Trieszt városába. A Yalova Ro-Ro Terminál hivatalos megnyitó ünnepsége az elkövetkező napokban kerül megrendezésre.

A Yalova Topçular-ban felépített, 80.000 m2 alapterületű és 500 tréler kapacitású Yalova Ro-Ro Terminál többek között két-rámpás dokkal, szállítmány-ellenőrző röntgennel, saját vámhivatallal, laboratóriummal, ügynökségi irodákkal, sofőrök számára fenntartott szociális létesítményekkel, 16.000 m2 rövid távú tárolásra szolgáló raktárfelülettel és ADR raktárral rendelkezik.

A karcinogén anyagokat a Yalova Ro-Ro Terminál laboratóriumaiban tesztelik majd, utat nyitva ezzel a textíliák, bőrtermékek, cipők, irodaszerek és játékok exportjának. Az importálni és exportálni kívánt élelmiszeráruk elemzését végző részleg várhatóan még az év végéig megkezdi működését. Novembertől az exportra szánt járművek a terminál töltőállomását az ún. „különleges fogyasztási adó” megfizetése nélkül vehetik igénybe.

A Yalova Ro-Ro Terminálnak köszönhetően Isztambul közúti forgalmában ezek után több mint 100.000 trélerrel kevesebb jármű vesz majd részt, mely révén várhatóan visszaesik Haydarpaşa városrész rendkívül magas jármű-sűrűsége, továbbá mérséklődik a közlekedés az anatóliai oldalon Harem-Üsküdar irányába. A Terminál eredményeként megszűnnek az operációt érintő elégtelenségek, melyek a városi forgalomban elpazarolt időből adódtak. Külföldi műveleteit mindeddig az Ekol a Haydarpaşa Kikötőből irányította. Mostantól mindez a Yalova Ro-Ro Terminálból zajlik majd.

Törökország és Európa legmodernebb termináljának, a Yalova Ro-Ro Terminál megnyitása kapcsán Ahmet Musul, az Ekol elnöke elmondta: „A jelenlegi beruházás Törökország logisztikai szempontból legrelevánsabb régiójában került megvalósításra, hozzájárulva exportőreink törekvéseihez, különösen az autóipari szegmensben. Befektetéseink nem csak cégünk, de az ipar teljes egészének fejlődését is támogatják; ennek köszönhetően hamarosan még jobb, minőségi és profitábilis megoldásokat hozhatunk létre. Vezető és iránymutató vállalatként, jóval versenytársaink előtt járva Törökországban és a régióban, teljes sebességgel haladunk tovább előre.”

A Yalova Ro-Ro Terminál révén növekszik a gyártó és szállítmányozó cégek hatékonysága, mivel időt és pénzt takaríthatnak meg. Az új terminál a környezetvédelemhez is jelentős mértékben hozzájárul. A közúti szállítmányozási idő csökkentésével 1,5 millió liter dízel üzemanyag és 4 millió km közúti utazás spórolható meg, miközben a CO2-kibocsátás 3,7 millió kg-mal, a veszélyes hulladék mértéke pedig 12.000 kg-mal csökken.

Forrás: Ekol

Rólunk

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége meghatározó, véleményformáló, szakmai érdekképviselet.

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

SiteFace Kft.

IT Divízió Kft.

Informatikai üzemeltetőnk:
IT Divízió Kft.

Hírlevél