szechenyi 2020

Híreink

Previous Next

MLSZKSZ/Fotó: Író Zoltán

A Szövetségünk 2017-ben megalapította a Logisztikai 9M - díj-t azzal a céllal, hogy olyan szakemberek munkásságát is értékelni tudjuk, akik nincsenek nap-mint nap a kirakatban, nem felső vezetők, nem média szereplők, csak becsülettel és tisztességgel végzik a napi munkájukat, jóban-rosszban ott vannak és ezzel jelentős mértékben hozzájárulnak cégeik sikereihez.

Elnevezésben azért esett a „9M”-re a választásunk, mert ez a fogalomtár pontosan meghatározza a logisztika megfelelőségi szabályait, így aki kapja ezt az elismerést, az megfelel a 9M követelményeinek, hiszen az adott munkakörben, amelyben dolgozik, ezt a követelményrendszert teljesítenie kell, azaz:

  1. megfelelő személy,
  2. megfelelő feladatot végez,
  3. megfelelő időben, 
  4. megfelelő helyen, 
  5. megfelelő információk birtokában, 
  6. megfelelő minőségben,
  7. megfelelő tudással,
  8. megfelelő állapotban,
  9. megfelelő csapattal.

A díjat évente adjuk az elismerésre méltó személyeknek. Jelölések egy adott munkaközösség részéről történhetnek.

A fentiek alapján, 2018-ben a következő személyek részesülnek a Logisztikai „9M” díj elismerésben:

  • Molnár Lajos, rakodásirányító, GYSEV Cargo Zrt.
  • Dr. Kazinczy László PhD. egyetemi docens, Budapesti Műszaki Egyetem
  • ifj. Szalma Botond, kereskedelmi vezető, Fluvius Kft.
  • Molnár Valéria, kereskedelmi igazgató, Budapest Szabadkikötő Logisztikai Zrt. (később veszi át)
  • Zsámboki Zsolt vámszakmai igazgató, MASPED Logisztika Kft. (később veszi át)

 

Previous Next

MLSZKSZ/Fotó: Író Zoltán

Öröm hír a logisztikai szakmának, hogy 2017-ben jelentősen (14 céggel) bővült a minősített logisztikai létesítmények listája. Ez azt jelenti, hogy a magyar logisztika egyre erősebb és szervezettebb formában tud működni a hazai és nemzetközi piacon.

Az alábbi cégek vették át a minősítési oklevelet:

Helyi Logisztikai Szolgáltató Központ címet kapott

  • K és V Nemzetközi Fuvarozó Kft. – gyöngyösi telephelye,
  • Zoll-Sped Kft. – szombathelyi telephelye,
  • Galambos Logistic Kft. – vépi telephelye,

Regionális Logisztikai Szolgáltató Központ címet kapott

  • P-Development Vagyonkezelő Kft. – kecskeméti telephelye,

 

Previous Next

Magyar startup biztosítja a zöld energiát a Prologis Park Budapest-Harbor elektromos töltőállomásához

 

A Prologis, Inc., a világ vezető logisztikai ingatlanvállalata a mai napon bejelentette, hogy sikeres kísérleti projektet valósított meg a Platio magyar startup vállalkozással, amely műanyag újrahasznosítása mellett kínál napelemek térburkolatba történő integrálásával esztétikus és helytakarékos megoldást megújuló energia termelésére.

A Prologis Park Budapest-Harbor az első olyan logisztikai park a világon, ahol ezt a zöld technológiát alkalmazzák a napi működés során.

A térburkoló elemeket a Prologis Park Budapest-Harbor elektromos töltőállomása melletti járdába építették be, összesen 4,7 négyzetméternyi területen. Napsütéses időben a 720 wattos rendszer zöld energiával látja el a töltőállomást. Amikor az állomás üres, a megtermelt energiát egy közeli irodaépület használja fel.

„A fenntarthatóság központi szerepet tölt be a Prologis tevékenységében – sőt, szervezeti struktúránk szerves részét képezi. Jelenleg is számos zöld megoldást alkalmazunk logisztikai épületeink kialakításánál, az innovációk terén pedig különös figyelmet fordítunk olyan potenciális jövőbeli technológiák kipróbálására, mint amilyen a Platio megújuló energiaforrása” – mondta Kemenes László, a Prologis magyarországi ügyvezetője. „Ügyfeleink tudják, hogy a Prologisszal való együttműködésük révén hatékonyabban és fenntarthatóbb módon folytathatják tevékenységüket.”

„Fontos számunkra, hogy olyan kiemelt partnereket találjunk, akik támogatják az innovatív technológiákat és lehetőséget tudnak biztosítani arra, hogy új alkalmazási területeket próbáljunk ki. A Prologis segítségével sikerült üzembe helyeznünk az elektromos járművek töltőállomásához kifejlesztett első megoldásunkat, amely fontos mérföldkő számunkra, és része azon küldetésünknek, hogy hozzájáruljunk az e-mobilitáshoz” – mondta Illyés Miklós, a Platio társalapítója.

A Prologis Park Budapest-Harbor Budapest XXII. kerületének déli határánál, a Duna nyugati oldalán helyezkedik el. A parkban 10, összesen 132.000 négyzetméter alapterületű épület található, további 27.000 négyzetméter fejlesztési potenciállal. A helyszín kiváló hozzáférést biztosít a nemzetközi kereskedelmi útvonalakhoz a 6-os főúton, valamint az M0 és M6 autópályákon keresztül.

A Prologis Park Budapest-Harbor kivételesen jó elhelyezkedésének, valamint a kiváló közúti és vasúti szállítási útvonalak közelségének köszönhetően jelent vonzerőt. A logisztikai központ sajátosságai között megemlíthetjük a professzionális üzemeltetést, a rekreációs parkot futballpályával és zöldségeskerttel, valamint a szennyvíztisztító telepet.

A Prologis a vezető ipari ingatlan szolgáltató Magyarországon, kilenc ipari parkban több mint 688.000 négyzetméternyi logisztikai területtel rendelkezik (2017. december 31-i adatok alapján).

Forrás: Prologis

Az Ekol Logistics terve és stratégiája, hogy Európa egyik vezető és saját eszközökkel rendelkező logisztikai intermodális szolgáltatójává váljon. Mindezzel összhangban a társaság „Ekol Skandinávia” néven indítja be újabb operációját, melynek első lépéseként új leányvállalat kezdi meg működését Svédországban, 2018 januárjában. Ez immár a 16. ország, ahol az Ekol saját kirendeltséget üzemeltet.

Az Ekol Skandinávia kínálatában nemzetközi FTL, LTL, valamint gyűjtőszállítások szerepelnek majd. A Skandináv országokat eleinte Törökországgal, a Közel-Kelettel, illetve további, Ekol-kirendeltségekkel rendelkező országokkal kapcsoljuk össze. A következő fázis pedig a teljes európai összeköttetés megvalósítása.” - nyilatkozta Jarmo Halonen, az Ekol Skandinávia regionális igazgatója.

A kezdeti szakaszban az Ekol a kiskereskedelemre, autóiparra, elektronikai iparra, papír- és fafeldolgozó szektorra összpontosít majd ebben a térségben. Fontos kiemelni, hogy ezekben az iparágakban az Ekol több éves tapasztalattal rendelkezik és a társaság számos alkalommal részesült kitüntetésben az említett ágazatokban nyújtott teljesítményért.

A tervek szerint az Ekol Skandinávia 2018 második felétől rövidtávú tengeri szolgáltatásokat is kínál majd a Földközi-tengeri régió irányába.

Tudatos működése során az Ekol szem előtt tartja felelősségét a környezetért és a közösségért, továbbá elkötelezett az etikai irányelvek iránt. 6 Ro-Ro hajó és 2 tengeri kikötő tulajdonosaként, valamint heti 48 irányvonat üzemeltetőjeként az Ekol környezetbarát szolgáltatásokkal kívánja megerősíteni jelenlétét Európában. Az Ekol által kínált intermodális megoldásoknak köszönhetően a társaság havonta 365.000 fát „ment meg” (amely 850, futball-pálya méretű erdőnek felel meg), valamint annyi üzemanyagot takarít meg, amely elegendő ahhoz, hogy a Földet 365-ször kerüljük meg.

Skandináviai működésünket a svédországi Göteborg városában található irodánkkal kezdjük meg, ahonnan a teljes skandináv piacfejlesztést támogatni tudjuk. Terveink szerint a következő két évben 30 főre bővítjük létszámunkat, 2020 végére pedig 30 millió EUR éves forgalmat szeretnénk elérni.”- tette hozzá Jarmo Halonen.

Az Ekol többre képes annál, hogy csak beszéljen a modern, innovatív megoldásokról. Az Ekol valójában kínálni tudja ezeket ügyfelei számára. Mindez lehetséges, mivel a társaság saját K&F részleggel rendelkezik, melynek 120 fős csapata 130 különböző projekten dolgozik azért, hogy a vállalatot és a szolgáltatásokat még jobbá és hatékonyabbá tegye. A részleg munkájának eredménye különbözteti meg az Ekolt a piac többi logisztikai szereplőjétől.

Azért döntött az Ekol a Skandináv országok irányába történő terjeszkedés mellett, hogy közelebb kerüljön a térségben található ügyfeleihez és jobban megfeleljen elvárásaiknak. Fontos hangsúlyozni, hogy az Ekol egyik irányvonata az olaszországi Trieszt és a németországi Kiel között közlekedik és a skandináv volumenek számára dedikált. A közeljövőben tervezzük növelni a járatok számát ezen a vonalon. Ez az irányvonat-csatlakozás köti össze a Skandináv országokat Dél-Európával és Törökországgal intermodális módon.” – mondta el Wojciech Brzuska, az Ekol Európa igazgatója.

A Magyar Vámügyi Szövetség „vámjogi szakértői hatósági” képzést indít.

További részletek:  https://mvsz.eu/index.php/item/1050-mvsz-vamugyi-szakertoi-hatosagi-kepzes-meghirdetese

 

A Magyar Vámügyi Szövetség és a Corvinus Egyetem együttműködésével „Vámlogisztika” posztgraduális képzést indít, amelyet a Nemzetgazdasági Minisztérium NGM/35128/2017. számon jóváhagyott.

További részletek:  https://mvsz.eu/index.php/item/1051-vamlogisztika-egyetemi-posztgradualis-kepzes-indul-a-corvinus-egyetemmel-egyuttmukodve

Magyarország piacvezető vasúti árufuvarozó társasága Magyarországon eddig nem alkalmazott innovatív vasúti árufuvarozási megoldást valósított meg. A december 12-én Eperjeske-Átrakóból az ausztriai Linzbe indított kivételesen nagy tömegű, 3 060 tonnás vonatát tandemvontatással, azaz két egymás mögé sorozott, egy vezérlésű mozdonnyal továbbította. Magyarországon ekkora tömegű vonat tolómozdony nélkül még nem közlekedett.

A pellet ércet a linzi voestalpine vasműjébe szállító szerelvény tömege másfél szokásos méretű vonaténak felelt meg és hossza 520 méter volt. Összesen 18 darab InnoWagon elnevezésű, speciális felépítésű, az átlagosnál lényegesen nagyobb méretű kocsiból állt. A két mozdonyt egy mozdonyvezető irányította.

Az ilyen nagyméretű küldemények két géppel történő vontatását különleges szervezési munka tette lehetővé. A szabályozás szerint ugyanis legfeljebb 2 200 tonna lehetett volna a vonat tömege. A kizárólagosan tandemvontatással továbbított fuvart egy megerősített vonókészülék beépítése tette lehetővé. Ennek a megoldásnak az engedélyeztetéséért a Rail Cargo Hungaria szakemberei dolgoztak. Előkészítő munkájuk alapján a Vasúti Hatóság és a pályaüzemeltető először adott ki engedélyt a megerősített vonókészülék használatára.

Februárig a Rail Cargo Hungaria havonta tíz szerelvénnyel, megközelítőleg összesen havi 20 000 tonna ércet fuvaroz az útvonalon.

Az innovatív megoldással a Rail Cargo Hungaria csökkentette a vasúti pályára nehezedő forgalmi nyomást és új, gazdaságos megoldást honosított meg a magyar árufuvarozási ágazatban.

Forrás: RCH

Rólunk

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége meghatározó, véleményformáló, szakmai érdekképviselet.

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

SiteFace Kft.

ITD Informatika Zrt.

Informatikai üzemeltetőnk:
ITD Informatika logo vektor horizontal feher 01

Hírlevél