szechenyi 2020

Híreink

Budapest, 2018. április 25. A Colliers International és a CMS nemzetközi ügyvédi iroda legújabb, „CEE Office Real Estate Compass: Is your workplace Millennial-ready?” c. éves ingatlanpiaci tanulmánya szerint az Y-generáció számára a munka-magánélet integrációja, a fizetés, az előrelépési lehetőség és az iroda elhelyezkedése a legfontosabb az ideális munkahely kiválasztásakor. Az új generáció elvárásai arra ösztönözhetik a fejlesztőket és bérbeadókat, hogy új irodakialakítási trendeknek megfelelő koncepciókat, irodatereket alakítsanak ki az irodáikban, a fejlesztők pedig egyre inkább a jó elhelyezkedésű, barnamezős beruházások felé fordulhatnak.

A 72 kelet-közép-európai szakember megkérdezésével készült tanulmány szerint a legfontosabb aspektus a munkahely választásban a munka-magánélet integrációja, de a fizetés, a vezetői előrelépési lehetőségek és az elhelyezkedés szintén kulcsfontosságúak a munkahelyi elégedettség szempontjából. Az iroda megjelenése és belső kialakítása, valamint az egyéb közös helyiségek csak a válaszadók 37 százalékának voltak fontosak, az iroda fenntarthatóságát és környezetbarát megoldásait pedig csak 18 százalékuk tartotta jelentősnek. A megkérdezettek egyharmada úgy gondolja, hogy 2-3 éven belül átalakul jelenlegi munkakörülményeik.

“A közösségi irodában/terekben való munkavégzés népszerűnek bizonyult a válaszadók között, első sorban a fővárosokan. A válaszadók több mint negyede a közösségi/rugalmas irodateret határozottan vonzónak, míg további 40% részben vonzónak találta. A kutatásból mindez földrajzi szempontok alapján lebontva kiderül, hogy a fővárosokban dolgozó válaszadók 36%-a, vagyis több mint egyharmada egyértelműen támogatja a közösségi irodaterekben való munkavégzést. Ezzel szemben mindössze 4%-uk volt határozottan elutasító a közösségi irodaterekkel kapcsolatban.” - mondta Mark Robinson, a Colliers International CEE régiós piackutatási vezetője.

A rugalmas munkavégzés - beleértve az otthoni munkavégzést is - egyre elterjedtebb a régióban. A válaszadók 49 százalékának lehetőségük van a rugalmas, 57 százalékuknak pedig az otthoni munkavégzésre.

 “Bérlőképviseleti munkáink során egyértelműen tapasztalható, hogy a munkáltatók első számú prioritásává vált a jelenlegi és jövőbeli munkavállalóik érdekeinek figyelembe vétele, amelynek eredménye, hogy a cégek egyre többet áldoznak a megfelelő irodakörnyezetre és munkakörülmények kialakítására. A regionális kutatás eredményét támasztja alá a Magyarországra készített legfrissebb Randstad Employer Brand tanulmány is, mely szerint hazánkban a válaszadók 64%-a figyelembe veszi, hogy mennyire tud azonosulni a vállalati kultúrával és légkörrel, amikor munkahelyet választ. Ez az érték 2016 és 2018 között 20%-ot növekedett.” – tette hozzá Mazsaroff Kata, a Colliers International iroda bérbeadási üzletágának igazgatója.

Mit jelent ez a régiós irodapiac számára?

A kérdőív meglátásaiból arra lehet következtetni, hogy jelentős változások elé néz a kelet-közép-európai irodapiac. A bérlők egyre inkább rugalmas, rövidebb időtávra szóló megállapodásokat kereshetnek, habár a régió erősebb gazdaságaiban a kiadó irodahelyek száma csökkent, ami a bérbeadók és az ingatlankezelők tárgyalási pozícióját erősítheti.

A trendek továbbá arra ösztönözhetik a fejlesztőket és bérbeadókat, hogy új irodakialakítási trendeknek megfelelő koncepciókat, irodatereket alakítsanak ki az irodáikban, a fejlesztők pedig a jó elhelyezkedésű, barnamezős beruházások felé fordulhatnak.

“Az irodák fizikai jellemzőit illetően a válaszadók több mint fele egyetértett abban, hogy a munkahely elhelyezkedése az egyik legfontosabb szempont. Mivel azonban központi elhelyezkedésű fejlesztési területekből kevés van, ezért a barnamezős beruházások egyre népszerűbbek lehetnek a közeljövőben.” – mondta Czike Gábor, a CMS Budapest ingatlanjogi csoportjának vezetője.

A teljes tanulmány angol nyelven ide kattintva érhető el.

Forrás: Colliers International, CMS

Horváth Zoltánt a Rail Cargo Carrier üzemeltetési vezetőjét a közelmúltban megválasztották a Vasúti Pályahasználók Egyesületének (VAPE) elnökévé. Kinevezése két éves időszakra szól. Horváth Zoltán 2015-től a Vasúti Pályahasználók Egyesületén belül a jogszabályok véleményezését segítette, valamint 2017 augusztusától a szervezet Felügyelőbizottságának elnöki posztját töltötte be.

A Vasúti Pályahasználók Egyesülete a legnagyobb forgalmú iparvágányok üzemeltetőinek kezdeményezésére jött létre 2013-ban, összefogásként a piaci szereplők között, amely azon a felismerésen alapul, hogy valamennyi iparvágány-használó – mérettől függetlenül – azonos napi problémákkal küzd, miközben szükséges a közös szakmai érdekek hatékony képviselete, véleményük „becsatornázása” a jogalkotó, a jogalkalmazó és a vasúti piac egyéb szereplői felé. Ezt a feladatot vállalta magára a VAPE.

 „Úgy érzem, hogy kinevezésemet eddigi munkámnak köszönhetem.” – nyilatkozta előléptetése alkalmából. „Örültem a felkérésnek, szakmai kihívásként, társadalmi megbízatásként élem meg.  Azt gondolom, hogy új pozícióm a Rail Cargo Group szakmai tekintélyét és megbízhatóságát erősíti az egyesületen belül. Tekintettel arra, hogy vasútbiztonsági kérdésekkel is foglalkozom az RCC-nél, széles kapcsolatrendszerrel rendelkezem, így egyértelmű volt, hogy én képviseljem a vállalatot. A VAPE tagvállalatai maguk jelölik ki az őket képviselő személyeket.”

„Jelentős iparvállalatok és vasútvállalatok csatlakoztak a Vasúti Pályahasználók Egyesületéhez, egyebek mellett az Audi Hungaria Zrt., a DB Cargo Hungária Kft., ISD DUNAFERR Zrt.  és  a  MÁV-REC Kft. is az egyesületet erősíti. A szervezet vezetőtestülete az elnökség, melynek szervezeti felépítése nem változik. Stratégiai célunk, hogy tovább bővüljön a tagi létszám, és erősödjön a szakmai és partneri együttműködés. Jelenleg 16 tagvállalatot számlálunk.” – mondta el. „Szeretnénk töretlenül tovább folytatni az elnökségben az elmúlt években kialakult gyakorlatot.  Az egyesület a közgyűlés által elfogadott, éves munkaprogram szerint működik. Ez évi súlyponti feladatunknak tekintjük az utánpótlás terén történő kezdeményezéseket, a jogszabályi módosítások proaktív kezelését, az együttműködés és partnerség tovább erősítését és a jogalkotókkal és a társegyesületekkel”– nyilatkozta.

A VAPE Vasúti Pályahasználók Egyesülete kizárólag szakmai természetű érdekképviselő, érdekérvényesítő szervezet, melynek elsődleges célja, hogy segítse tagjait a jogszabályok betartásának.

A VAPE Egyesületi Alapszabályában megfogalmazott fő céljai:

  • A saját célú vasúti pályahálózat üzemeltetőket, használókat érintő jogszabályok és egyéb szakmai szabályok és a vasúti gyakorlat közelítése,
  • az Egyesület tagjainak folyamatos információkkal való ellátása, jogkövető magatartásuk elősegítése érekében (többek között engedélyezési ügyek, tervezés, jogszabályi környezetváltozás),
  • a piaci szereplők oldalán meglévő vasúti szakmai és gyakorlati tapasztalat közvetítése a jogalkotó-, a jogalkalmazó-, és egyéb szervek részére,
  • a saját célú vasúti közlekedéssel kapcsolatos információk, ismeretek hatékony megosztásához fórum biztosítása, kapcsolatteremtés, kapcsolatépítés lehetőségének biztosítása,
  • a vasúti tevékenységhez kötődő egyes feladatok szervezésében, összehangolásában az erre hatáskörrel bíró szervezetekkel való aktív közreműködés.

Forrás: RCH

A logisztika egyik legnagyobb kihívása a munkaerőhiány: az iparágban az összes üres munkahely száma 4-szereződött 5 év alatt, 3636 üres álláshely volt. A technológiai fejlődés ugyanakkor nem áll le, és olyan szinten pörög, hogy aki nem lép időben, könnyen csődbe mehet. Ezért is értékelődött fel a különböző automatikus technológiák szerepe, illetve a raktáron belüli folyamatok újratervezése a raktárlogisztikában.

A munkaerővel csak három baj van: kevés, képzetlen illetve a munkáltatóknak morális problémákkal néznek szembe. Utóbbi azt jelenti, hogy a munkavállalók sokszor nem tartják be a munkavégzés alapvető szabályait. Például előfordult, hogy egy másik országba küldte volna a fuvarost a diszpécser, mint amit előző napon megbeszéltek, ezért felmondással fenyegette meg a munkáltatóját. A technikai újdonságokkal nehéz lépést tartani, a blockchain technológiától kezdve automata targoncákon és drónos leltározáson keresztül az önvezető logisztikai járművekig egy sor olyan technológiával találkoznak, amelyek alapjaiban változtathatják meg a logisztikát a következő években. A légi fuvart az e-kereskedelem húzza, így nőtt kb. ötödével egy év alatt a terület. Az e-kereskedelem brutálisan bővül, az Alibaba tavaly a black Friday-en 23 milliárd dollár értékű árut adott el és volt olyan 8 perces időszak, amikor 250 ezer megrendelés érkezett be hozzájuk. A közúti, vasúti, vízi logisztikai ágazati együttműködések különösen fontosak lesznek, ahogyan Bíró Koppány Ajtony fogalmazott, vagy együttműködnek, vagy meghalnak, mivel az ellátási láncokat optimalizálják, és ezzel rengeteg költséget lehet spórolni.

"A logisztika egy olyan fejlődési boom előtt áll, mint amikor a lovas kocsiról átültünk a robbanómotoros autókra. Aki nem fogja az újításokat, új technológiákat alkalmazni, az le fog maradni, a technológiai fejlődés elképesztő, aki az újdonságokat nem vezeti be, az azt veheti észre, hogy nem fog tudni versenyképes ajánlatot adni, mert annyival olcsóbbak a versenytársak, nem beszélve a szolgáltatás színvonaláról"

- vélekedett Bíró Koppány Ajtony. Kerekes István, az épületfejlesztői oldalt képviselő Goodman Hungary Country Managere elmondta, hogy ma már teljes mértékben személyre kell szabni az épületeket, ugyanakkor ügyelni kell arra is, hogy egy épülő épületet akkor is újra lehessen hasznosítani, ha azt a bérlő elhagyja. A magyar logisztikai piacon az igény kézzelfogható, de a telkek megtalálása és az időre, szerződésben rögzített áron kivitelező partnerek megtalálása már hatalmas gondot jelent. A logisztikai szakma olyan mértékben változik, hogy nem lehet előre látni, hogy 5 vagy 10 éves időtávon is megfelelő lesz-e az a raktárépület, amit fejlesztenek, ez egy nagy kihívás a szakmának. A fejlesztőknek fontos, hogy abszolút testreszabott épületet tudnak készíteni, de a megrendelői oldalról is fontos, hogy előrelátóan tervezze a raktárt, gyárat. Az épületen belüli logisztikáról Somogyi Attila, a Logi-Store Kft. kereskedelmi igazgató beszélt előadásában. Az elmúlt egy évben közel harmadával nőtt az a bértömeg, amit a minimálbérért dolgozóknak ki kel fizetni, de sokkal aggasztóbb, hogy összességében 73 ezer üres álláshely volt Magyarországon.
A logisztikai iparágban az összes üres munkahely száma 4-szereződött 5 év alatt, 3636 üres álláshely volt.

Ezért is értékelődött fel a különböző automatikus technológiák szerepe, illetve a folyamatok újratervezése a raktárlogisztikában. Hatalmas hatékonyságbeli különbségek vannak a hagyományos és az újszerű technológiák között, az ezek közötti választást alapos üzleti elemzés alapozza meg. Nagy beruházást igényelnek az automatizációs fejlesztések, ugyanakkor általában 4-5 éven belül megtérülnek. 2020-ig ezekre uniós források is elérhetők, de hogy ezután ki és hogyan juthat hozzá uniós forráshoz, az még nem dőlt el. 

Forrás: Portfolio

Hogyan lehet a gyógyszereket biztonságosan szállítani és tárolni? Mi kell ahhoz, hogy egy teljes gyárat percre pontosan ellásson alapanyaggal egy logisztikai cég? Egyáltalán mi mindent befolyásol a logisztika? Ahhoz, hogy legyen a boltban kenyér, ablaküveg az autónkban, legyen a munkahelyünkül szolgáló gyárban alapanyag, ahhoz professzionális és jól szervezett logisztikai folyamatokra van szükség. A Trans-Sped Csoport három telephelyén tartott rendezvényeken ezen folyamatok kulisszatitkaiba nyerhetnek betekintést a látogatók.

A debreceni, tatai, tiszaújvárosi logisztika szakos diákoknak most arra nyílt lehetősége, hogy a Logisztika Napja alkalmából egy olyan cégnél pillanthatott be a színfalak mögé, ahol csaknem 800 fő összehangolt gépezetként szolgálja ki partnerek százait.

A Trans-Sped csaknem három évtizede van jelen a szakmában, a globális rendezvénysorozathoz pedig azért csatlakoztak, hogy a szakma teljes spektrumát be tudják mutatni az érdeklődő, pályaválasztás előtt álló fiataloknak. A három telephelyen összesen mintegy 400 tanulót érdekelt a Trans-Sped Diáknapja. A látogatók testközelből ismerhették meg a Trans-Sped Csoport logisztikai szolgáltatásait, sőt, a szakértők segítségével megtekinthették a legmodernebb kamionokat is, a vállalat HR részlegének előadása keretében pedig a karrierlehetőségeikről is széles körű tájékoztatást kaptak.

Az életszerű példák leglátványosabbika a kamionok holtterét szemlélteti. Vannak olyan tehergépkocsi-vezetőfülkék, melyek holttere csaknem két méter – ebben a hatalmas területben akár személyautóval is észrevétlenek maradhatunk. A közlekedésbiztonsági előadás során a tanulók a kamionba ülve is kipróbálhatták, mit látnak a sofőrök – és mit nem.

„A szakmai utánpótlás biztosítása kulcsfontosságú az iparágban, éppen ezért tartjuk kiemelten fontosnak, hogy olyan eseményeket szervezzünk, mely valóban felkelti a fiatalok érdeklődését a logisztikai szakmák iránt. Ezt szolgálja a logisztika napja is, ahol interaktív formában, játékosan, életszerű példákon keresztül tudjuk megmutatni a vállalati folyamatokat.  Célunk, hogy a diákoknak karrierlehetőséget mutassunk, hiszen mi jó szakembereket, ők pedig biztos hivatást és munkahelyet találhatnak. Ez tehát olyan lehetőség, ahol mind a két oldal nyerhet.” – nyilatkozta Debrecenben Elek Gergő, logisztikai igazgató.

Forrás: Trans-Sped

Meghívó a 2018. évi Tavaszi Konferenciánkra (Fotó: Eger Televízió)

 

Magyar Vámügyi Szövetség 2018. április 20-21. között Egerben a Hotel Eger Park Szállóban rendezi meg hagyományos tavaszi vámkonferenciáját. Konferencián a vám, adó és környezetgazdálkodási szakmai munkát érintő legaktuálisabb témákról adunk aktuális tájékoztatást.

Kiemelt témák:

  • A NAV vám- és nemzetközi kihívásai és stratégiája 2018-tól
  • Átalakul az áruforgalom – átalakul az ellenőrzés is?
    • Milyen módon valósul meg az átalakítás az új szervezettel a szakterületeken?
  • Számlák Kötelező Elektronikus Adatszolgáltatása
    • a számla adatok kötelező elektronikus megküldésének kérdései
    • különösen a konszignációs raktárak és az áfaregisztrált külföldi vállalkozások esetén
  • 10 éves az AEO intézménye
    • hogy látja az Unió az eddigi működés tapasztalatait (TAXUD uniós vendég érkezik)
    • az AEO nemzeti alkalmazása és a biztosított előnyök értékelése
    • panelbeszélgetés a gazdálkodók tapasztalatairól
    • panelbeszélgetés a lehetséges továbbfejlesztésekről
  • A liberális gazdaságpolitika vagy a protekcionizmus lehet a jövő útja?
    • Kereskedelempolitika a globalizáció kihívásai tükrében
  • Uniós kitekintés az aktuális uniós témákról
    • A tanácsi és bizottsági munkacsoportokban tárgyalt legfontosabb javaslatok, bolgár és osztrák elnökségek prioritásai
  • Informatikai aktualitások (CDMS, MASP stb)
  • Az új jövedéki szabályozás gyakorlatai tapasztalatai
    • Interaktív párbeszéd lehetősége a Jövedéki Műhely keretében a NAV képviselői, valamint a gazdálkodók részvételével a legfontosabb gyakorlati nehézségekről és új szabályozási kérdésekről (várjuk az előzetes írásbeli kérdéseket)
  • A termékdíj szabályozás aktuális kérdései – a Körforgásos gazdaság
    • A jelenlegi kihívásai, lehetséges szabályozási válaszok

 

A változtatás jogát fenntartják!

A rendezvény előadói az NGM, a KKM, az FM és a NAV vezető munkatársai.

A konferencia programja kétnapos intervallumban kerül megrendezésre, kiemelt hangsúlyt fektet a vám-, jövedéki és termékdíj szakterületekre vonatkozó információk teljes körű átadására. Az első napi program a múlt őszi programhoz hasonlóan már délelőtt kezdődik!

Az egymást követő Jövedéki-, Termékdíj és Vámműhelyek során ezen szakterületek vonatkozásában aktuális információk megosztásra kerülnek, illetve a korábbi gyakorlatnak megfelelően  előzetesen koordinált gazdálkodói kérdések megvitatására interaktív módon konzultációs lehetőséget biztosítanak.

Kérik, hogy a vám, jövedék és termékdíj témakörökkel kapcsolatos szakmai kérdéseik előzetes megküldésével segítsék előadóik felkészülését. Az írásbeli kérdéseket a jelentkezési lappal együtt április 13-ig várják az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre.

A rendezvény helyszíne: Park Hotel Eger 3300 Eger, Szálloda u. 1-3

Bővebben: https://mvsz.eu/index.php/item/1235-meghivo-a-2018-evi-tavaszi-konferenciankra 

Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter a március 15-i nemzeti ünnep alkalmából kiemelkedő szakmai tevékenységéért miniszteri elismerésben részesítette Gál Antalt az RCH üzemviteli logisztikai szakértőjét. A vállalat munkatársa március 20-án ünnepélyes keretek között vehette át a kitüntetést a Magyar Nemzeti Bank épületében. Munkáját, szakmai életútját a következőképen méltatták:

„Gál Antal aktívan közreműködött a hazai, modern árufuvarozási üzemirányítás kialakításában. Negyven éves vasúti pályafutása során végigjárta a klasszikus vasúti ranglétrát. Szaktudásával hozzájárult a vágányzári tevékenységek hatékony tervezéséhez, továbbá a magyarországi pályahálózat üzemeltetőkkel közösen támogatta az építési munkálatok sikeres lebonyolítását. Felelősségteljes munkavégzésével elősegíti a magyar gazdaság szereplői részére a rendelkezésre álló árufuvarozási kapacitás leghatékonyabb kihasználását, hozzájárulva ezzel Magyarország gazdasági fejlődéséhez.”

Gál Antal a kitüntetéssel kapcsolatban örvendezett, hogy ezáltal az üzemviteli logisztikai, illetve az üzemirányítási tevékenység is elismerésben részesült, hiszen ez egy olyan terület, melyet csak csapatmunkában lehet eredményesen, az ügyfelek elvárásainak megfelelően végezni.

A Rail Cargo Hungaria büszke arra, hogy a csapatát erősítő kollégák szakmai felkészültségét időről időre állami szinten is elismerik.

Forrás RCH

Rólunk

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége meghatározó, véleményformáló, szakmai érdekképviselet.

kozlekedesi konferencia 2019 336x280

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

ADATVÉDELEM

SiteFace Kft.

ITD Informatika Zrt.

Informatikai üzemeltetőnk:
ITD Informatika logo vektor horizontal feher 01

Hírlevél