szechenyi 2020

Híreink

Átadták a Metrans Kft. új terminálját!

Átadták a német Hamburger Hafen und Logistik (HHLA) AG magyar leányvállalata, a Metrans Kft., új, 50 millió eurós beruházással megvalósult intermodális terminálját szerdán Csepelen, ami a cég negyedik szárazföldi csomópontja - jelentette be Angela Titzrath, a Hamburger Hafen und Logistik AG elnöke.

Kiss Peter, a Metrans Danubia Kft. vezérigazgatója,  Angela Titzrath, a Hamburger Hafen und Logistik AG elnöke, valamint Morovik Attila és Ábel Attila, Csepel alpolgármesterei (b-j) a Budapest-Csepel terminál átadásán. Fotó: MTI/Illyés TiborHozzátette: a vasúti és közúti fuvarozást kombináló új, 165 ezer négyzetméteres terminál stratégiailag kiemelten fontos a vállalatnak. A konténeres szállítás területén jelentős előrelépést jelent a fejlesztés, amely fontos közlekedési csomópontban van. A beruházás kevesebb, mint két év alatt elkészült. 

Angela Titzrath közölte, a csoport tavaly 390 millió euró árbevételt ért el, a cégnek 60 saját mozdonya van, és 2400 vasúti kocsija. Hosszú távon gondolkodnak Magyarországon, az ország kiváló infrastruktúrával rendelkezik, benne a Duna kiemelt része az európai szállítási utaknak. A csepeli terminál az észak-európai kikötők és délkelet-Európa fontos közlekedési útvonalainak metszéspontjában van.

Németh Szilárd, a Fidesz országgyűlési képviselője az átadásra küldött levelében azt írta: ez lett Közép-Európa egyik legjelentősebb logisztikai központja az egykori Csepel-művek területén, ami Csepel számára is nagy eredmény. A logisztikai fejlesztések jelentősen javítják az ország versenyképességét, és úgy vélte, a fejlesztés hozzájárul Magyarország céljának eléréséhez, hogy a kelet-nyugati, valamint az észak-déli áruforgalom központja legyen. 

Morovik Attila, Csepel alpolgármestere a polgármester szavait közvetítve kiemelte: Csepel számára mérföldkő az új terminál, azon dolgoznak, hogy Csepel a környezetbarát modern ipar központja legyen. A fejlesztés mintegy 200 új munkahelyet, és beszállítói lehetőséget teremt a helyi vállalkozóknak, és további jelentős közérdekű támogatással segíti a kerület közlekedésfejlesztését.

Forrás: MH/MTI

Kiss Péter, a Metrans Danubia Kft. vezérigazgatója közölte: ez lett a cég 10. terminálja és új logisztikai bázisa, ami összeköti Magyarországot a mediterrán térség kikötőivel. A terminál a közúti forgalom vasútra terelésében fontos szerepet játszik, a beruházás első ütemét követően további fejlesztéseket terveznek.
A vezérigazgató elmondta: Csepelen hat vágányon rakják át az árut, és két vágányon jutnak az üres konténerek a tárolóba. Jelenleg a Metransnak évi 170 ezer konténer forgalma van Magyarországon, ez 250 ezerre emelkedik és havi 250 vonatot tudnak kezelni a beruházással.

Tervük a trimodális szállítás megteremtése, hogy a Dunát is bekapcsolják - a vasúti- és a kamionforgalom mellett - a konténerszállításba. A 165 ezer négyzetméteres új terminálon lesz konténerjavító, és tárolni tudják a hűtőkonténereket is. Dolgozók létszáma első ütemben 200-zal bővül, ebből 180-at felvettek. A csoport 1500 dolgozót foglalkoztat - ismertette. A cégnek csepeli mellett Prágában, Ceská Trebovában és Dunaszerdahelyen vannak hasonló szárazföldi csomópontjai.

A Budapest Airport szerint a többi uniós repülőtérrel szemben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren minden lehetőség adott az áruszállító üzletág bővítéséhez, így a Kína és Közép-Kelet-Európa közti gazdasági együttműködés fejlesztésében kiemelt szerep juthat a repülőtérnek.

A ferihegyi repülőtér üzemeltetője ezt azzal kapcsolatban közölte pénteken az MTI-vel, hogy Magyarország Sanghaji Főkonzulátusa és a Külgazdasági és Külügyminisztérium, illetve a közlekedésért és a logisztikáért felelős Nemzeti Fejlesztési Minisztérium magas rangú tisztviselői kereskedelemben és e-kereskedelemben érdekelt társaságok részvételével logisztikai fórumot rendezett.

Mint írták, a Budapest Airport az elmúlt három évben aktívan kapcsolatokat keresett és épített Kínában, a sanghaji régió legfontosabb szereplőivel, együttműködési megállapodást írt alá a Ningboi Nemzetközi Repülőtérrel, a két régió közötti kereskedelmi kapcsolatok élénkítése érdekében.

René Droese, a Budapest Airport cargo üzletágért is felelős ingatlangazdálkodási igazgatója a közlés szerint azt mondta, olyan cégeknek szerettek volna bemutatkozni, mint az Alibaba, amely nagy mennyiségű árut exportál a térségbe, és Budapest szeretne részese lenni a térségben zajló terjeszkedésben.

Forrás: MTI

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal a Rail Cargo Hungariát (RCH) megbízható adózónak minősítette, miután megállapította, hogy a vállalat megfelel a hatóság előírásainak. Ilyen feltétel többek között, hogy a tárgyévben és az azt megelőző öt évben a társaság nem állt fokozott adóhatósági felügyelet alatt, a hatóság nem indított ellene végrehajtási eljárást, nem állt csőd-, felszámolási, illetve kényszertörlési eljárás alatt. Összesen 11 feltételnek kellett teljesülnie a minősítés megállapításához.

A megbízható adózói státusz pozitív hozadéka az általános státuszhoz képest többek között, hogy az RCH 75 nap helyett már 45 napon belül hozzájut a visszaigényelt általános forgalmi adó összegéhez, növelve ezzel társaságunk likviditását Mulasztás esetén nem bírsággal sújt le a hatóság, hanem felhívja a figyelmet az elmulasztott adókötelezettség teljesítésére. A mulasztási, illetve az adóbírság összege mindössze fele annak, mint amit a hatóság az általános szabályok szerint szabna ki. A státusz további kedvező velejárója, hogy a NAV ellenőrzés nem haladhatja meg a 180 napot. A minősítés mindezek mellett az ügyfelek számára is újabb megerősítés, hogy a társaság megbízható partner.

A hatóság negyedévente vizsgálja felül a megbízható adózó státuszhoz szükséges feltételek teljesülését. Az RCH mindent megtesz, hogy a minősítésnek továbbra is megfeleljen. 

Forrás: RCH

Previous Next

A Magyar Cukor Zrt. éves cukorrépatenderén – speditőri költségviselettel – ismét sikerrel szerepelt a Rail Cargo Hungaria Zrt.

Lippai Viktor az RCH Kereskedelem szervezetén belül működő Business Unit MACE egykori vezetője elmondta, hogy a Rail Cargo Hungariának többfordulós tárgyalásokat követően sikerült megegyeznie a Magyar Cukor Zrt.-vel mind az árakkal, mind az operatív szolgáltatási minőséggel kapcsolatban. Ez tette lehetővé, hogy a már tradicionálisnak mondható cukorrépa kampány fuvarfeladatainak döntő többségét ismét a Rail Cargo Hungaria Zrt. nyerte el. Az idei tender számos, új kihívás elé állította a vállalatot, de végül sikerült minden fél számára elfogadható megegyezést kötnie.

A küszöbönálló kampány kalkulációja rendkívüli előrelátást kívánt meg az RCH Üzemeltetésben és a Kereskedelemben dolgozó, ajánlatot készítő munkatársaitól. Egyrészt, a Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft. által kilátásba helyezett pályakizárások a kalkuláció során előre nem látható módon változtatják meg az eddig megszokott, jól bejáratott útvonalakat. Másrészt, a következő időszakban a Magyarországon induló infrastrukturális fejlesztések és a szintén erőteljesen növekvő nyersanyag forgalom együttes hatásaként a vagonkapacitás Ea kocsikból szűkössé vált. Harmadrészt, a belföldi, cukorrépa fuvarozási viszonylatok esetén versenyképessé vált a közúti szállítás, egyes – szerencsére még jól körülhatárolható – földrajzi területeken a vasúti és közúti megoldás költségei között nincs lényegi különbség.

Az ügyfél és a Rail Cargo Hungaria között az évekre visszatekintő együttműködésnek és az ebből fakadó tapasztalatoknak köszönhetően több szintű és rendkívül stabil kapcsolat épült ki. A tárgyalások során a felek mindvégig eltökélten keresték annak lehetőségét, hogy – bár a saját érdekeit mindenki igen határozottan képviselte – egy, mindenki számára elfogadható megegyezés szülessen.

Lippai Viktor a társaság jó ügyfélkapcsolataiban látja a Rail Cargo Hungaria Zrt. valódi erejét. Ezek a kapcsolatok teszik lehetővé, hogy a hosszú távú – a cukorrépa kampányhoz hasonló több évre visszatekintő projekteket, amelyeknek a vállalat az eddigi sikereit köszönheti – továbbra is kiemelt figyelemmel és körültekintéssel kezelje, és az évről-évre élesedő fuvarpiaci versenyben ezeket sikerrel megvédje.

Az ilyen jellegű ügyfélkapcsolatok jellemzője, hogy a vállalat minden szintjén, a felméréstől, a projekt tervezésén keresztül, a kalkulációk elkészítésében és a lebonyolításban dolgozó munkatársak mindent megtesznek a sikeres végeredmény érdekében. 

Forrás: RCH

Previous Next

A CER (Community of European Railway and Infrastructure Companies – Európai Vasúti és Infrastruktúra Társaságok Közössége) vámügyi munkacsoportjának kezdeményezésére a tagországok vasúti szakértői minden évben közös, több napos találkozó keretében egyeztetnek a vámhatóságok illetékeseivel, illetve az Európai Bizottság delegáltjaival a folyamatban lévő ügyekről. Idén a szakmai egyeztetésnek Budapest adott helyszínt május 10. és 12. között, a házigazda a Rail Cargo Hungaria volt.

A konferencián a Rail Cargo Hungaria Zrt. nevében Garai Gyula vállalatfejlesztési vezető köszöntötte a résztvevőket, a szakmai képviselő vállalatunk részéről Szilágyi Etelka kereskedelmi logisztika szakelőadó volt. Ezt követően a vasutas szakemberek, illetve a vámhatóságok képviselői és az Európai Bizottság részéről az adó és vámcsoport tagjai két külön munkacsoportot alkotva tanácskoztak. Az egyeztetések a találkozó második napján már teljes körben folytatódtak. Kiemelt téma volt az uniós árutovábbítási eljárásban az elektronikus fuvarokmány szerepe.

Az Uniós Vámkódex szerint az elektronikus fuvarokmány vám-árunyilatkozatként használható az áruk uniós árutovábbítási eljárás alá vonásához, amennyiben tartalmazza az ilyen árunyilatkozatban szereplő adatokat, és ezek az adatok az indulási és a rendeltetési helyen a vámhatóságok rendelkezésére állnak, lehetővé téve az áruk vámfelügyeletét és az eljárás lezárását.

Emellett egyéb, a hatályos jogszabályok gyakorlati alkalmazásával összefüggő vámmal kapcsolatos kérdések és problémák közös megvitatása is napirendre került. A résztvevők a szakmai munka fáradalmait végül egy kellemes városnézéssel zárták, még emlékezetesebbé téve budapesti tartózkodásukat. Ugyanebben a körben a felek a korábbiaknak megfelelően egy év múlva találkoznak, hogy folytassák az aktuális ügyek előbbre vitelét. 

Forrás: RCH

Tags:
Previous Next

Daruzás álló motorral: a Palfingerrel ez is lehetséges!

A Palfinger, a Scania és a Kuhn Rakodógép Kft. minden tudására szükség volt hozzá, de megérte.

Egy 60 tonnaméteres daru még akkor is jelentős tömegű, ha a világ legkönnyebb daruit építő Palfinger készíti, ezért egy átlagos teherbírású első híddal rendelkező teherautó fülkéje mögé nem lehet szerelni. A székesfehérvári Equiscorp Kft. szerkezetépítő tevékenységéhez viszont mégis egy ilyen különleges gépre volt szükség, amelynek kisplatóján szállíthatók a kisebb elemek, a platót leszerelve és a nyeregre félpótkocsit kapcsolva a toronydaru telepítési helyére vihetők az öttonnás ellensúlyok, és akár a tizedik emelet magasságába is feljuttatható a raklapos áru.

A nem mindennapi kihíváshoz a Kuhn Rakodógép Kft. szakemberei a világ legnagyobb teherbírású első híddal rendelkező Scaniájára tervezték és építették rá a daruegységet, amellyel Magyarországon egyedülálló, de Európában is kuriózumnak számító daruskocsit alkottak.

A sok egyedi megoldással megépített gép az elvárásoknak megfelelően platós teherautóként vagy nyerges vontatóként is használható, daruja rádió-távvezérlésű, kétcsészés markolóval, raklapvillával és munkakosárral is felszerelhető, a hattyúgém-toldattal pedig akár 25 méterre is elér.

Ráadásul a hibrid hajtással a daru a jármű dízelmotorja nélkül is teljes körűen képes üzemelni: az olajtartályba bújtatott 400 voltos villanymotornak és a terhelésérzekelős szivattyúnak köszönhetően halkan, károsanyag-kibocsátás nélkül, nem mellesleg 90%-os energiamegtakarítással működtethető.

Minden kétséget kizáróan ez ma Magyarország legjobban felszerelt daruja és legsokoldalúbb darusautója, kihívás és öröm volt részt venni a tervezésében és építésében. Állunk a hasonló megbízások elé!

Forrás: KUHN

Rólunk

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége meghatározó, véleményformáló, szakmai érdekképviselet.

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

SiteFace Kft.

IT Divízió Kft.

Informatikai üzemeltetőnk:
IT Divízió Kft.

Hírlevél