szechenyi 2020

Híreink

A Prologis átadta az „Európa 100 Legvonzóbb Logisztikai Helyszíne” díjakat a 2017-es EXPO REAL szakkiállításon.

A Prologis, Inc., a világ vezető logisztikai ingatlanvállalata a mai napon publikálta legújabb kutatását, amely azt vizsgálja, Európában a logisztikával foglalkozó ügyfelek miért választanak bizonyos helyszíneket más helyszínekkel szemben.

„Az ügyfelek növekedési stratégiái: Európa legvonzóbb logisztikai helyszínei” című jelentésből az is kiderül, mely helyszínek sikeresek a gyorsan változó európai logisztikai piacon.

A Prologis Research és az eyefortransport (eft) felmérést végzett 2017. február és május között az európai logisztikai vállalatok körében, és arra a megállapításra jutott, hogy a helyszínek kiválasztását öt fő tényező befolyásolja Európában: a fő fogyasztói központok közelsége, a szabályozási környezet, a munkaerő elérhetősége, a közlekedési infrastruktúra és a beruházás teljes költsége.

A jelentés főbb megállapításai a következők:

  • A fő fogyasztói központok közvetlen elérhetősége kiemelten fontos.
  • Egyre fontosabbá válnak a legnagyobb fogyasztású fő lakossági központok.
  • Az összköltség viszonylag kevésbé fontos a többi tényezővel szemben.
  • A munkaerő közelsége (pl. Nyugat-Európában, ahol a legfőbb példa Hollandia) és a munkaerő költsége (pl. Lengyelországban) közvetlenül befolyásolják az ügyfelek logisztikai döntéseit.

„Egyértelmű, hogy a helyszín vonzáskörzetében rendelkezésre álló munkaerő és a gazdasági hálózatok közelsége elengedhetetlenül fontos a logisztikával foglalkozó ügyfelek számára” – mondta Dirk Sosef, a Prologis európai kutatási és stratégiai vezetője. „A logisztikai piac növekedése közepette a döntéshozóknak az infrastruktúrára és a szakképzett munkaerőre irányuló beruházásokat szükséges ösztönözniük.”

A jelentés eredményeire alapozva a Prologis október 5-én átadta az „Európa 100 Legvonzóbb Logisztikai Helyszíne” díjakat Európa legjobb teljesítményt nyújtó helyszínei számára Münchenben, az EXPO REAL szakkiállításon. Hollandia magas pontszámot ért el mind az öt tényező tekintetében, amely befolyásolja az új helyszínek kiválasztását. A holland piacok különösen jól szerepeltek a szabályozási környezet és a multimodalitás szempontjából – ezek fontos ösztönzők azon piacok számára, amelyek a páneurópai disztribúciót helyezik előtérbe. A Benelux államok és Nyugat-Németország piacai, melyekre magas fogyasztói sűrűség és fejlett közlekedési hálózatok jellemzőek, jó eredményt értek el a fő fogyasztói központok közelsége és a közlekedési infrastruktúra tekintetében. Lengyelország több kategóriában is jól szerepelt, amely azt mutatja, hogy a lengyel piac gyors ütemben fejlődik.

A Prologis „Európa 100 Legvonzóbb Logisztikai Helyszíne” díjainak nyertesei:

  • Venlo: A kutatásban részt vevő 100 helyszín közül Európa legvonzóbb helyszíne.
  • Düsseldorf és a Rajna-Ruhr-vidék, valamint ezen belül Hamm, Unna és a Ruhr-vidék nagyvárosi régiója: a legnagyobb mértékű javulás a 10 legkeresettebb helyszín közül.
  • Közép-Lengyelország és Łódź: a legjobb teljesítményt nyújtó piac Nyugat-Európán kívül.

A teljes jelentés a következő weboldalon érhető el: https://www.prologis.com/logistics-industry-research/customer-growth-strategies-europes-most-desirable-logistics-locations

Forrás: Prologis

Teljes fordulatszámon üzemelnek a Ferihegyen nyáron átadott új logisztikai bázisok, az utasforgalmat is meghaladó mértékben nő a cargoforgalom, a Budapest Airport pedig máris újabb fejlesztéseket tűzött napirendre.
Idén az év első hét hónapjában 72 ezer tonna áru fordult meg a repülőtéren, ami 20 százalékos növekedés a múlt év hasonló időszakához képest – közölte René Droese, a Budapest Airport cargo- és ingatlangazdálkodási igazgatója. A szakember elmondta, hogy teljes gőzzel üzemel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1. termináljának tőszomszédságában átadott két új logisztikai bázis, a TNT és a DHL Express új raktár- és irodaközpontja. A korszerű logisztikai bázisokat nyáron vehette birtokba a két nemzetközi csomagküldő szolgálat, az építkezés alig egy évet vett igénybe.

A DHL Express új logisztikai bázisának legfontosabb eleme a 6000 négyzetméteres raktár és szortírozó, mellette egy 2400 négyzetméteres irodaház kapott helyet, míg a bázis teljes területe eléri a 60 000 négyzetmétert, beleértve a teherautók számára kialakított parkolót és manőverezőterületet. A DHL Freight és a Global Forwarding üzletág mellett már a DHL Express is a repülőtéren működik. A DHL több mint 25 éve van jelen a magyar piacon, a korszerű, teljesen automatizált szortírozótechnológiának köszönhetően a DHL Express megháromszorozta teljesítményét és képes óránként akár 6000 küldeményt is feldolgozni a repülőtéri bázison.

Fotó: MTI/Kovács Tamás

A TNT, amely egy naponta közlekedő Boeing B757–200F repülőgéppel bonyolítja le a magyarországi áruforgalmat, idén júniusban vette át a bázist. Az új raktár alapterülete eléri az 5000 négyzetmétert, további 3000 négyzetmétert foglalnak el az irodák, a kamionok manőverezési területe pedig 8500 négyzetméter. Csak ez a két beruházás 600 új munkahelyet jelentett a repülőtéren, amely a jelenlegi mintegy 12 000 dolgozójával a legnagyobb munkáltató a dél-pesti régióban.

A Budapest Airport máris újabb beruházás terveit készítette el. A 2. terminál közelében jövőre elkezdődik egy újabb, Cargo City névre keresztelt logisztikai központ építése. Ezen keresztül akár évi 250 000 tonna légi teheráru indulhat vagy érkezhet Magyarországra, a jelenlegi forgalom több mint kétszerese.

Forrás: Magyar Idők

Tags: ,

MLSZKSZ: nemzetközi áruforgalmi csomóponttá válhat a térség

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) üdvözli, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) vámszabad területté jelölt ki egy, a záhonyi szabad vállalkozási zónában lévő 17 400 négyzetméteres területet. Az engedély nyomán az ország jelenleg egyetlen vámszabadterülete jött létre, amely jelentősen fellendítheti a térség iparvonzó képességét és kulcsfontosságú ahhoz, hogy a záhonyi térség nemzetközi áruforgalmi és logisztikai csomóponttá válhasson.

Az engedélyt a Szövetség kezdeményezésére, az érintett terület tulajdonosa a Záhony-Port Zrt. kérelmezte a Nemzetgazdasági Minisztériumnál. A vámszabad terület fő vonzereje, hogy jelentős versenyelőnyt biztosít az ide szállító, és betelepülő cégeknek a halasztott adó- és vámfizetési lehetőség, valamint egyéb ösztönzők és kedvezmények révén. A vámszabad terület által nyújtott lehetőségek elsősorban a 3. országokból az Európai Unióba nyersanyagot vagy félkész terméket behozó vállalatok számára előnyös, mivel áfa- és vámmentesen tudják raktározni vagy feldolgozni az árut a területen, jelentős összeget megtakarítva – mondta el Fülöp Zsolt, az MLSZKSZ elnöke.

Az MLSZKSZ szerint számos érv szól a vámszabad terület kijelölése mellett: egyrészt nemzetgazdasági érdek, hogy a Kínából és Belső-Ázsiából Európába, elsősorban Észak-Olaszországba és Dél-Franciaországba, valamint a balkáni térség országaiba irányuló vasúti fuvarok döntő hányada Magyarországon, a záhonyi átrakón keresztül jusson el rendeltetési helyére. A jelenleg csak időszakos és nehezen előre jelezhető záhonyi logisztikai forgalom, a komoly vonzerőt jelentő vámszabad területnek köszönhetően hosszú távon nemzetközi áruforgalmi csomóponttá fejlődhet – emelte ki Fülöp Zsolt. Hozzátette, hogy az Európai Unió területére belépő áruk vámügyintézéséből jelentős költségvetési bevétel származik az országnak, fokozza a meglévő infrastruktúra kihasználtságát, a beruházások volumenét, így számos új munkahely is létrejöhet.

Az NGM ezen döntése a Szövetség szerint csak az első, elengedhetetlen lépés. Ahhoz, hogy vállalkozókat és befektetőket vonzzanak a térségbe, a következő időszakban aktív marketingtevékenységre lesz szükség. Meg kell határozni továbbá a záhonyi térség fejlődését segítő komplex kereskedelmi- és marketing feladatrendszert. Ehhez a kormányzat, a területet működtető vállalat és a szakmai szervezetek mielőbbi összefogására van szükség.

A Szövetség reményei szerint a most kiadott engedély megnyitja az utat a térségben további vámszabad területek kijelölése előtt. Záhony ezen térségének vámszabad területté nyilvánítása kiemelkedő lehetőségeket teremt az itt dolgozó valamennyi, logisztikai, termelő és kereskedő szektorban dolgozó szereplőnek, valamint az újonnan betelepülni szándékozó cégek számára is. A Szövetség célja, hogy a térségben minden jelenlevő és a jövőben betelepülni szándékozó cégnek legyen lehetősége vámszabad terület üzemeltetési engedélyhez folyamodni.

Forrás: MLSZKSZ

A Prologis, a világ vezető logisztikai ingatlanvállalata a mai napon bejelentette a szlovákiai Prologis Park Galanta-Gáň eladását a CNIC Corporation Limited („CNIC”) részére.

A Prologis Park Galanta-Gáň négy, összesen 240.000 négyzetméter alapterületű „A” osztályú épületet foglal magában, amelyek mindegyike bérbe van adva. Az adásvétel kiterjed egy 7.000 négyzetméteres, jelenleg fejlesztés alatt álló BTS épületre is, egy ipari műanyag hulladék újrahasznosításával foglalkozó logisztikai szolgáltató számára.

Az E571-es út mellett található Prologis Park Galanta-Gáň területéről Pozsony közvetlenül elérhető a D1-es autópályán keresztül, továbbá a park kitűnő közúti kapcsolattal rendelkezik Ausztria, Magyarország és Csehország irányába.

„Két, nemrégiben megkötött built-to-suit tranzakcióval a park fejlesztése lezárult,” - mondta Martin Polák, a Prologis kelet-közép-európai regionális vezetője. „Készen állunk megtenni hosszú távú befektetési stratégiánk következő lépését a régióban.”

A Prologist a Kinstellar és a JLL képviselte, míg a CNIC tanácsadója a Dentons és a Colliers volt.

Forrás: Prologis

Mindössze három hét telt el azóta, hogy az Ekol Logistics elindította új irányvonatát Budapest-Köln viszonylatban, mely az első ilyen jellegű megoldás a kelet-nyugat tengelyen, ám a társaság most egy újabb irányvonatot indít Zeebrugge, Belgium és Trieszt, Olaszország között.

Ez az új csatlakozás az Ekol hálózatának dél-északi irányban történő további bővítését szolgálja, mely révén még ideálisabb összeköttetést biztosít stratégiai piacaival.

Folyamatosan dolgozunk stratégiánk megvalósításán, hogy egyre több intermodális csatlakozást kínáljunk Európában.

2017 januárjában a Földközi-tengert kapcsoltuk össze a Balti-tengerrel a Trieszt-Kiel vonat elindításával, most pedig örömmel számolunk be arról, hogy ügyfeleink számára új, közvetlen csatlakozást biztosítunk a Földközi-tenger és az Északi-tenger között. Ez az új irányvonat lesz az első közvetlen vonat, amely Törökországot, Iránt és a Közel-Keletet teljes mértékben „zöld” módon, egyetlen teherautó-sofőr nélkül köti össze a Benelux államokkal, Franciaországgal és az egész Egyesült Királysággal (Anglia, Skócia, Wales és Írország).” – mondta el Alaa Jennane, az Ekol Engineering Business Development igazgatója.

A vonat hetente két alkalommal indul majd a trieszti EMT Terminálról. Az új megoldás különféle típusú eszközökkel történő szállítást tesz lehetővé, úgymint Mega trélerek, konténerek és csereszekrények.

A Zeebrugge kikötővel és stratégiai partnerünkkel, a P&O Ferries-szel történő együttműködésünknek köszönhetően a P&O Ferries hajóival szállíthatjuk a küldeményeket Anglia kulcsfontosságú régióiba (Tilbury, Hull, Teesport), valamint további célállomásokra más partnerekkel. Erre rendkívül büszkék vagyunk.” – mondta Alaa Jennane.

Ezen szolgáltatást a Hupac fogja működtetni és az Ekol számára évente 5.000 küldemény szállítása várható.

A Hupac igazgatója, Renzo Capanni elmondta: „A Hupac örömmel fogadja az Ekolt ezen az új intermodális vonalon. A résztvevő felek bevonásával együtt sikeresen kifejlesztettünk egy élvonalbeli szolgáltatást, mely révén a Törökország és az Egyesült Királyság közötti viszonylatra rendkívül versenyképes tranzitidőket tudunk biztosítani. A Hupac rendelkezésre bocsátja saját vonatszerelvényeit, valamint a napi szintű vonatindításokat bonyolítja. Ez az új szolgáltatás ismét bebizonyítja, hogy a multimodális szállítás nagyszerű alternatívája lehet a csak közúton történő szállításnak.”

Janette Bell, a P&O Ferries ügyvezető igazgatója elmondta: „Örömmel jelentjük be az új vonat elindítását Zeebrugge-be, mely tovább bővíti az egész Európát Britanniával összekötő integrált vasúti és komp szolgáltatásunkat. A tavalyi évben kibővítettük működésünket Zeebrugge-ben, így jelenleg évente 700.000 szállítóegység számára rendelkezünk kapacitással és lehetőségünk van további növekedésre."

Az új irányvonatnak köszönhetően az Ekol minden hónapban további 15.000 fát ment meg, valamint a Föld kilencszer történő megkerülésére elegendő üzemanyagot takarít meg. Az Ekol stratégiájának kulcsfontosságú pontját képezi a környezetbarát megoldások biztosítása.

A tavalyi évben az Ekol részesedést szerzett a trieszti EMT kikötő tulajdonjogában és további, Triesztből induló intermodális csatlakozások kialakítását jelentette be. A jelenlegi vonat így már a kikötő fejlesztését célzó stratégia része.

Forrás: Ekol

Tags: ,

Budapest ACC első féléves forgalma az európai forgalomnövekedést jóval meghaladó 7,8 százalékos növekedést mutatott az előző év azonos időszakához képest.

A rekordszámú légiforgalmi terhelés mellett a késések egyébként sem jelentős mértékét közel 80 százalékkal csökkentették a magyar légiforgalmi irányítók. A megnövekedett légi forgalom zökkenőmentes kezelését az elmúlt évek innovatív technológiai fejlesztései, valamint új eljárások bevezetése tették lehetővé.

A HungaroControl szakszolgálatai az év első 8 hónapjában akkora forgalmat regisztráltak, mint 2013-ban az egész évben. Először a HungaroControl történetében Budapest FIR átrepülő forgalma júliusban és augusztusban is átlépte a 80 000 darabszámot, a magyar légtérben kezelt júliusi 100 274, valamint az augusztusi 98 133 légijármű pedig a valaha regisztrált legerősebb havi forgalomnak számítanak. A rekordforgalom ellenére a nagyrészt extrém időjárás által okozott késések mértéke a tavalyi 53 739 percről 10 190 percre, 81 százalékkal csökkent. 

Július 30-án Magyarországon több mint 3000 gép repült át a légtéren, amihez hozzáadva az induló-érkező és a kisgépes forgalmat, továbbá a HungaroControl  által 2014 óta Budapestről felügyelt Koszovó szektor átrepülő forgalmát, összesen 4187 gépet kezeltek a légiforgalmi irányító és repüléstájékoztató szolgálatok. Ez új rekord a HungaroControl történetében.

A téli időszakhoz képest kétszeres nyári forgalom kezelésére az elmúlt évek professzionális technológiai fejlesztéseivel, továbbá új munkaszervezési eljárások bevezetésével és a légtérben alkalmazott szektorizációs megoldások módosításával készült fel a HungaroControl.

Az év végére várható 950 000 légijármű irányítása 4 év alatt 60 százalékos növekedést jelent, ami európai szinten is kiemelkedő teljesítménynek számít.

Csúcsidőszaknak számított a Koszovó feletti légtér a 2016-os nyárhoz viszonyított másfélszeres forgalma is. A légitársaságok megerősödő bizalma népszerű átrepülő forgalmi helyszínné tette a korábban csendes légteret, amelyen a forgalom rekord napján közel 500 gép, rekord hónapjában, augusztusban pedig 13 391 repülőgép haladt át.

„Az elmúlt években a HungaroControl több olyan jelentős innovatív technológiai beruházást hajtott végre, amely légi navigációs szolgáltatásainak fejlesztését célozza és garantálja a gyorsan növekvő légi forgalom biztonságos kezelését. 2017 nyarán havonta átlagosan 100 000 járat, vagyis összesen 40 millió utas biztonságos légi közlekedéséről gondoskodtunk,” - mondta Szepessy Kornél, a HungaroControl vezérigazgatója.

Forgalmi háttér

A nyáron Magyarországon megrendezett nemzetközi rendezvények - a 17. FINA Világbajnokság, a Forma 1 – miatt megnövekedett forgalom, a fapados légitársaságok térhódítása, az extrém időjárás, valamint a nagy légtérfoglaltsággal járó, gyakori katonai gyakorlatok hatalmas kihívások elé állították a légiforgalmi irányítókat.

A Network Manager adatai szerint 2017 első 8 hónapjában az európai légtér forgalma 4,1 százalékkal emelkedett a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva. Ugyanezen időszak alatt a HungaroControl légiforgalmi irányítói 8,4 százalékkal több légijárművet irányítottak, mint a tavalyi év első 8 hónapjában.

A magyar légtér forgalmára és a forgalmi komplexitásra az un. fapados légitársaságok voltak a legnagyobb hatással. Számos új desztinációt hoztak létre és szinte minden európai nagyvárost légi útvonallal kötöttek össze. Továbbra is jelentős az Arab-öböl menti légitársaságok Magyarországon keresztüli légi forgalma, továbbá a légtéren keresztül haladó, Törökországból és Törökországba tartó légiforgalom nagysága is. A WIZZAIR a Turkish Airlines-t megelőzve a magyar légtér legnagyobb felhasználójává lépett elő.

A HungaroControlról

A HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. világszínvonalú technológiája, fejlesztései és szolgáltatásai révén a nemzetközi légiforgalmi irányítás egyik elismert szolgáltatója, az Egységes Európai Égbolt keretében zajló uniós integráció aktív regionális kezdeményezője, együttműködő partnere.

Az EUROCONTROL statisztikái és előrejelzései szerint Európa felett évente csaknem 10 millió járat közlekedik, ám ez a szám a következő 20 évben akár meg is duplázódhat. Az EUROCONTROL a HungaroControl által kezelt térségre 5-6 százalékos növekményt állapított meg éves szinten. A nyári időszak összforgalmának 7,8 százalékos növekedése, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 9,8 százalékos bővülése ezen jóval túlmutat.

A HungaroControl összetett erőfeszítéseinek eredményeképp, 2014. április 3-tól a NATO megbízása alapján a HungaroControl irányítja a Koszovó feletti magaslégtér átrepülő forgalmát. 2015 februárjában – jóval az Európai Unió által előírt határidő (2022. január 1.) előtt – a HungaroControl Európában elsőként vezette be korlátozások nélkül a Free Route Airspace-t a teljes hazai légtérben.

Valamennyi beruházásával a HungaroControl célja, hogy a 7 közép-európai országot tömörítő regionális együttműködés, a közép-európai funkcionális légtérblokk (FAB CE) versenyképes szolgáltatásokat nyújtson és a legmagasabb műszaki-technológiai színvonalon működjön.

Forrás: HungaroControl

Rólunk

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége meghatározó, véleményformáló, szakmai érdekképviselet.

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

SiteFace Kft.

IT Divízió Kft.

Informatikai üzemeltetőnk:
IT Divízió Kft.

Hírlevél