szechenyi 2020

Híreink

Evgen Kravtsov, az Ukrán Vasutak Igazgatóságának elnöke Budapesten megbeszéléseket folytatott dr. Kovács Imrével, a Rail Cargo Hungaria Igazgatóságának elnökével, CEO-val. A fő téma a Kínából Európába irányuló tranzit fuvarozás fejlesztése volt Ukrajna és Magyarország határátmenetein keresztül.

Az ukrán vezető tájékoztatása szerint az év első három hónapjában a két ország közötti áruforgalom volumene több mint 1 millió tonna volt, amely 168 ezer tonnával, azaz 18,6%-kal haladta meg az elmúlt év azonos időszakának mértékét. Számítani lehet az Ukrajnából az Európai Unió országaiba irányuló gabonaexport további növekedésére is. Ezt a forgalmat a Rail Cargo Hungaria megfelelő kapacitásokkal képes lebonyolítani.

Az ukrán fél támogatja a kínai konténervonatoknak a magyarországi határátmeneteken keresztül történő közlekedtetését. A tárgyalásokon megállapodás született a két ország közötti Ro-La forgalom beindításával kapcsolatos együttműködésről. A Rail Cargo Hungaria folytatja tárgyalásait az Ukrán Közúti Fuvarozók Egyesületével egy tesztvonat elindításáról Olaszország irányába. Dr. Kovács Imre ezen vonatok közlekedésének rendszeressé tétele érdekében környezetvédelmi kormányzati intézkedéseket tart szükségesnek.

Forrás: RCH

A Prologis Inc., a világ vezető logisztikai ingatlanvállalata a mai napon bejelentette, hogy a Prologis Európai Logisztika Alap (PELF) megvásárolta a csehországi Mountpark Pilsen-t. A parkban, amelyet a Mountpark Logistics EU-tól vásároltak, jelenleg 43.700 négyzetméter szabad logisztikai terület található, valamint további három hektár fejlesztési terület, amely összesen további 10.000 négyzetméter fejlesztést tesz lehetővé. A park átnevezésre kerül, ezentúl Prologis Park Pilsen II-nek fogják hívni. A park logisztikai szempontból kiváló helyen, a Prágát Bajorországgal összekötő D5 autópálya mellett helyezkedik el, Pilzentől 16 km-re nyugatra, a Prehysov járásban. A térség Csehország európai kapuja, stratégiai gyártóbázis, versenyképes fizetésekkel és magasan képzett munkaerővel. A jelenlegi a Prologis második beruházása a pilzeni piacon, a teljesen bérbe adott 58.000 négyzetméteres Prologis Park Pilsen-Stenovice mellett. “Pilzen egy fejlett logisztika célpiac a Prologis számára. Ez a vásárlás pedig kitűnő növekedési lehetőség számunkra a magas keresletű régióban” - mondja Martin Polak, a Prologis kelet-közép-európai regionális vezetője. “A Prologis Park Pilsen-Stenovice már bizonyított, hiszen az egyik legsikeresebb parkunk a cseh portfóliónkban. Ez a második beruházás segíteni fog bennünket, hogy alkalmazkodni tudjunk ügyfeleink növekvő igényeihez ebben a kulcsfontosságú régióban is, amely Németország kelet-nyugati kapcsolódása szempontjából is kiemelkedő fontosságú.”

A tranzakcióban a Modesta Real Estate képviselte a Prologis-t.

A Prologis több mint 1 millió négyzetméternyi logisztikai és ipari területével Csehország egyik vezető logisztikai ingatlanszolgáltatója (2018. március 31-i adatok alapján).

Forrás: Prologis

Május 11-én a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége kapcsolódik a Közlekedéstudományi Egyesület által szervezett „A Közlekedési Kultúra Napja” című eseményhez.

Ennek keretében az intermodális fuvarozást, a kamionos közlekedést és a közlekedési kultúra kapcsolatát szeretnénk bemutatni egy olyan oldalról, amit nagyon kevesen ismernek/ismerhetnek.

A május 11-i nap programját a következők mentén szervezzük:

9:30-10:00 érkezés/kezdés

10:00 – 11:00 előadások:

  • Iparvágány üzemeltetéssel kapcsolatos kérdések – szabályzók, vizsgák, díjak, mi várható a jövőt tekintve. Alscher Tamás főosztályvezető, Közlekedési Hatóság
  • Intermodális fuvarozás műszaki, közlekedési, gazdaságossági kérdései – a történet jelentősen újragombolva. Mi a jövő? Brandhuber Ákos kereskedelmi igazgató, Ekol Hungary Kft.

Előadásokat követően a hallgatóság együtt átmegy az MCC Kombiterminál a bemutató céljára kijelölt részére.

11:00 – 12:00 gyakorlati bemutatók a MAHART Container Center terminálján

  • daruzható közúti félpótkocsik vasútra rakása (MCC terminál),
  • közlekedés biztonsággal kapcsolatos kamionos holttérbemutató (Trans-Sped Kft.),

12:00 – büfé ebéd a résztvevőknek

Helyszín: Budapest Csepel Szabadkikötő (1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7)

                    Előadások: Vezérigazgatóság épülete, II. em. díszterem

                    Gyakorlati bemutatók: MAHART Container Center – Kombiterminál

„A Közlekedési Kultúra Napja – 2018” rendezvényen való részvétel díjmentes, de előzetes regisztrációhoz kötött. Részvételi szándékát az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. emailre kérjük szépen megküldeni, megjelölve a cég nevét és résztvevő személyek számát.

A visszajelzéseket május 9-ig várjuk.

Megtisztelő részvételükre számítunk!

Üdvözlettel:

MLSZKSZ, MAHART Container Center Kft., Ekol Hungary Kft, Trans-Sped Kft. nevében

Nagyobb telephelyre költözött a Magyar Posta logisztikai üzeme Debrecenben, a fejlődéshez a nagy múlttal rendelkező Trans-Spedet választotta.

A korábbinál ötször nagyobb területen működik áprilistól a Magyar Posta debreceni logisztikai üzeme, mely a Trans-Sped Csoport tulajdonában álló Debreceni Logisztikai Központ és Ipari Parkban kapott helyet. A két fél több évre szóló együttműködést kötött, melynek keretében egy 4500 m2-es raktári terület, 700 m2 irodaterület és 2850 m2 parkoló szolgálja a dinamikus és zavartalan működést.

A Debreceni Logisztikai Központ és Ipari Park összesen 28 hektáron működik, ebből 7 hektár még beépíthető területtel. Az ipari parkban jelenleg rendelkezésre álló 40 000 m2 raktárral a Trans-Sped Csoport nem csupán raktárbérlésre nyújt lehetőséget, hanem a raktári kiszolgálás megszervezését, a komplex logisztikai szolgáltatást, valamint back office funkciókat is biztosít a bérlők számára.

A Trans-Sped Csoport országosan közel 185 000 m2-t fedett raktárkapacitással rendelkezik Debrecen mellett, Tatán, Tatabányán, Tiszaújvárosban, Székesfehérváron, Körösladányban, Miskolcon, Nyíregyházán, Kiskunhalason és Budapesten is.

A Trans-Sped Csoport már 1990 óta jelen van a piacon, és mára közel 800 főt foglalkoztató cégcsoporttá nőtte ki magát. Komplex logisztikai szolgáltatásokkal látja el ügyfeleit az ország egész területén.

Forrás: Trans-Sped Kft. 

A Prologis Park Brno területén megkezdett első spekulatív fejlesztés a harmadik negyedévben zárul

A Prologis Inc., a világ vezető logisztikai ingatlanvállalata a mai napon bejelentette, hogy új csehországi parkja, a Prologis Park Brno kiépítésének részeként megkezdte egy 27.860 négyzetméteres spekulatív épület fejlesztését. Az építkezés várhatóan 2018 harmadik negyedévében fejeződik be.

A fejlesztések lezárulásával a Brno városától 10 kilométerre délre található Prologis Park Brno 25,9 hektáros területén három, összesen 90.000 négyzetméteres, modern, a fenntarthatóság követelményeinek megfelelő logisztikai épület fog állni.

A Brno-t Béccsel összekötő D52-es autópálya mentén elhelyezkedő park prémium lokációjának köszönhetően ideális disztribúciós központ a szlovák, osztrák, magyar és lengyel piacok közvetlen elérését megkövetelő belföldi és nemzetközi logisztikai szolgáltatók, valamint a könnyűiparban tevékenykedő vállalatok számára.

„Izgatottan nézünk elébe a Brno-ban megkezdett fejlesztésünknek, amely láthatóságával és a fő útvonalak mentén való kedvező elhelyezkedésével portfóliónk egyik legjobban teljesítő tagjának értékét növeli. Üzleti stratégiánk részeként tőkeallokációnkkal olyan fő piacokra koncentrálunk, mint Prága és Brno, ahol kiemelkedő a kereslet a magas minőségű logisztikai ingatlanok és kiváló üzemeltetési szolgáltatások iránt, amelyet a Prologis minden ügyfelének kínál,” – mondja Martin Polak, a Prologis kelet-közép-európai regionális vezetője.

A Prologis több mint 1 millió négyzetméternyi logisztikai és ipari területével Csehország egyik vezető logisztikai ingatlanszolgáltatója (2018. március 31-i adatok alapján).

Prologis, Prága (2018. április 25.)

Budapest, 2018. április 25. A Colliers International és a CMS nemzetközi ügyvédi iroda legújabb, „CEE Office Real Estate Compass: Is your workplace Millennial-ready?” c. éves ingatlanpiaci tanulmánya szerint az Y-generáció számára a munka-magánélet integrációja, a fizetés, az előrelépési lehetőség és az iroda elhelyezkedése a legfontosabb az ideális munkahely kiválasztásakor. Az új generáció elvárásai arra ösztönözhetik a fejlesztőket és bérbeadókat, hogy új irodakialakítási trendeknek megfelelő koncepciókat, irodatereket alakítsanak ki az irodáikban, a fejlesztők pedig egyre inkább a jó elhelyezkedésű, barnamezős beruházások felé fordulhatnak.

A 72 kelet-közép-európai szakember megkérdezésével készült tanulmány szerint a legfontosabb aspektus a munkahely választásban a munka-magánélet integrációja, de a fizetés, a vezetői előrelépési lehetőségek és az elhelyezkedés szintén kulcsfontosságúak a munkahelyi elégedettség szempontjából. Az iroda megjelenése és belső kialakítása, valamint az egyéb közös helyiségek csak a válaszadók 37 százalékának voltak fontosak, az iroda fenntarthatóságát és környezetbarát megoldásait pedig csak 18 százalékuk tartotta jelentősnek. A megkérdezettek egyharmada úgy gondolja, hogy 2-3 éven belül átalakul jelenlegi munkakörülményeik.

“A közösségi irodában/terekben való munkavégzés népszerűnek bizonyult a válaszadók között, első sorban a fővárosokan. A válaszadók több mint negyede a közösségi/rugalmas irodateret határozottan vonzónak, míg további 40% részben vonzónak találta. A kutatásból mindez földrajzi szempontok alapján lebontva kiderül, hogy a fővárosokban dolgozó válaszadók 36%-a, vagyis több mint egyharmada egyértelműen támogatja a közösségi irodaterekben való munkavégzést. Ezzel szemben mindössze 4%-uk volt határozottan elutasító a közösségi irodaterekkel kapcsolatban.” - mondta Mark Robinson, a Colliers International CEE régiós piackutatási vezetője.

A rugalmas munkavégzés - beleértve az otthoni munkavégzést is - egyre elterjedtebb a régióban. A válaszadók 49 százalékának lehetőségük van a rugalmas, 57 százalékuknak pedig az otthoni munkavégzésre.

 “Bérlőképviseleti munkáink során egyértelműen tapasztalható, hogy a munkáltatók első számú prioritásává vált a jelenlegi és jövőbeli munkavállalóik érdekeinek figyelembe vétele, amelynek eredménye, hogy a cégek egyre többet áldoznak a megfelelő irodakörnyezetre és munkakörülmények kialakítására. A regionális kutatás eredményét támasztja alá a Magyarországra készített legfrissebb Randstad Employer Brand tanulmány is, mely szerint hazánkban a válaszadók 64%-a figyelembe veszi, hogy mennyire tud azonosulni a vállalati kultúrával és légkörrel, amikor munkahelyet választ. Ez az érték 2016 és 2018 között 20%-ot növekedett.” – tette hozzá Mazsaroff Kata, a Colliers International iroda bérbeadási üzletágának igazgatója.

Mit jelent ez a régiós irodapiac számára?

A kérdőív meglátásaiból arra lehet következtetni, hogy jelentős változások elé néz a kelet-közép-európai irodapiac. A bérlők egyre inkább rugalmas, rövidebb időtávra szóló megállapodásokat kereshetnek, habár a régió erősebb gazdaságaiban a kiadó irodahelyek száma csökkent, ami a bérbeadók és az ingatlankezelők tárgyalási pozícióját erősítheti.

A trendek továbbá arra ösztönözhetik a fejlesztőket és bérbeadókat, hogy új irodakialakítási trendeknek megfelelő koncepciókat, irodatereket alakítsanak ki az irodáikban, a fejlesztők pedig a jó elhelyezkedésű, barnamezős beruházások felé fordulhatnak.

“Az irodák fizikai jellemzőit illetően a válaszadók több mint fele egyetértett abban, hogy a munkahely elhelyezkedése az egyik legfontosabb szempont. Mivel azonban központi elhelyezkedésű fejlesztési területekből kevés van, ezért a barnamezős beruházások egyre népszerűbbek lehetnek a közeljövőben.” – mondta Czike Gábor, a CMS Budapest ingatlanjogi csoportjának vezetője.

A teljes tanulmány angol nyelven ide kattintva érhető el.

Forrás: Colliers International, CMS

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

SiteFace Kft.

IT Divízió Kft.

Informatikai üzemeltetőnk:
IT Divízió Kft.

Hírlevél