szechenyi 2020

Híreink

A 18.100 négyzetméteres új épület a tervezettnél egy hónappal korábban átadásra került

A Prologis, Inc., a világ vezető logisztikai ingatlanvállalata a mai napon bejelentette, hogy befejezte egy 18.100 négyzetméteres build-to-suit (BTS) épület fejlesztését a Prologis Park Stryków területén az Arvato Polska részére, amely az átfogó outsourcing szolgáltatások terén piacvezető vállalat.

A tervezettnél korábban átadott új épület – a Prologis 2016-os beruházását követően – immár a második projekt az Arvato Polska részére, amellyel együtt a vállalat összesen 40.400 négyzetméternyi területet bérel a Prologis Park Stryków területén.

„Ez már a második épület a Prologis Park Stryków területén, amelynek fejlesztése az Arvato egyéni igényei szerint történt. Ügyfelünk a kiváló együttműködésünknek és a kitűnő közép-lengyelországi elhelyezkedésnek köszönhetően döntött úgy, hogy tovább bővíti tevékenységét a parkunkban. Az új épület az Arvato Polska egyik divatipari ügyfelének kiszolgálására készült. A padlózat megerősítése mellett kiegészítő fényforrásokkal ellátott munkaterületeket és egy félemeletet is kialakítottunk az épületben” – mondta Ewa Zawadzka, a Prologis Lengyelország fejlesztésekért felelős vezetője.

A Prologis fenntartható fejlődési stratégiájának megfelelően az új épületet BREEAM akkreditációra terjesztették fel. A modern logisztikai épületet LED világítással és okos mérőórákkal látták el. A kialakítás során elvégzett hőtérképes vizsgálat és légtömörség mérés eredményei biztosítják a maximális energiahatékonyságot az épületben.

A jelenleg 40.400 négyzetméter alapterületű Prologis Park Stryków a Gdańsk és Bécs közötti A1/E75, illetve a Berlinből Moszkvába vezető A2/E30 autópályák közös szakaszától egy kilométerre található. Ez az úthálózat zökkenőmentes elérést biztosít Łódź városához és annak vonzáskörzetéhez, valamint az ország többi részéhez. A park összterülete 78.800 négyzetméter lesz.

A kelet-közép-európai régióban a Prologis négy országban aktív, teljes portfóliója eléri a 4.7 millió négyzetmétert, amivel a régió vezető ipari ingatlanszolgáltatójának számít (2017. június 30-i adatok alapján).

Prologis, Varsó (2017. október 16.)

Az Ekol üzembe helyezte a Yalova Ro-Ro Terminált, mely innováció inspirálólag hat az ipar számára.

A két évig tartó jogi folyamatok és építkezési munkák befejezését követően a terminál mostantól nagy segítségére lesz a törökországi importtal / exporttal rendelkező cégeknek, illetve fontos csatlakozási pontként szolgál majd olyan távolabbi célállomások felé, mint például a Közel-Kelet.

A kezdeti beruházás értéke 40 millió EUR. A terminál az első, export relációban közlekedő járműveket október 3-án, kedden fogadta, az első Ro-Ro utat pedig október 4-én, szerdán kezdték meg. Az Alternative Transport cég QEZBAN elnevezésű Ro-Ro hajója indult útnak az olaszországi Trieszt városába. A Yalova Ro-Ro Terminál hivatalos megnyitó ünnepsége az elkövetkező napokban kerül megrendezésre.

A Yalova Topçular-ban felépített, 80.000 m2 alapterületű és 500 tréler kapacitású Yalova Ro-Ro Terminál többek között két-rámpás dokkal, szállítmány-ellenőrző röntgennel, saját vámhivatallal, laboratóriummal, ügynökségi irodákkal, sofőrök számára fenntartott szociális létesítményekkel, 16.000 m2 rövid távú tárolásra szolgáló raktárfelülettel és ADR raktárral rendelkezik.

A karcinogén anyagokat a Yalova Ro-Ro Terminál laboratóriumaiban tesztelik majd, utat nyitva ezzel a textíliák, bőrtermékek, cipők, irodaszerek és játékok exportjának. Az importálni és exportálni kívánt élelmiszeráruk elemzését végző részleg várhatóan még az év végéig megkezdi működését. Novembertől az exportra szánt járművek a terminál töltőállomását az ún. „különleges fogyasztási adó” megfizetése nélkül vehetik igénybe.

A Yalova Ro-Ro Terminálnak köszönhetően Isztambul közúti forgalmában ezek után több mint 100.000 trélerrel kevesebb jármű vesz majd részt, mely révén várhatóan visszaesik Haydarpaşa városrész rendkívül magas jármű-sűrűsége, továbbá mérséklődik a közlekedés az anatóliai oldalon Harem-Üsküdar irányába. A Terminál eredményeként megszűnnek az operációt érintő elégtelenségek, melyek a városi forgalomban elpazarolt időből adódtak. Külföldi műveleteit mindeddig az Ekol a Haydarpaşa Kikötőből irányította. Mostantól mindez a Yalova Ro-Ro Terminálból zajlik majd.

Törökország és Európa legmodernebb termináljának, a Yalova Ro-Ro Terminál megnyitása kapcsán Ahmet Musul, az Ekol elnöke elmondta: „A jelenlegi beruházás Törökország logisztikai szempontból legrelevánsabb régiójában került megvalósításra, hozzájárulva exportőreink törekvéseihez, különösen az autóipari szegmensben. Befektetéseink nem csak cégünk, de az ipar teljes egészének fejlődését is támogatják; ennek köszönhetően hamarosan még jobb, minőségi és profitábilis megoldásokat hozhatunk létre. Vezető és iránymutató vállalatként, jóval versenytársaink előtt járva Törökországban és a régióban, teljes sebességgel haladunk tovább előre.”

A Yalova Ro-Ro Terminál révén növekszik a gyártó és szállítmányozó cégek hatékonysága, mivel időt és pénzt takaríthatnak meg. Az új terminál a környezetvédelemhez is jelentős mértékben hozzájárul. A közúti szállítmányozási idő csökkentésével 1,5 millió liter dízel üzemanyag és 4 millió km közúti utazás spórolható meg, miközben a CO2-kibocsátás 3,7 millió kg-mal, a veszélyes hulladék mértéke pedig 12.000 kg-mal csökken.

Forrás: Ekol

A Prologis átadta az „Európa 100 Legvonzóbb Logisztikai Helyszíne” díjakat a 2017-es EXPO REAL szakkiállításon.

A Prologis, Inc., a világ vezető logisztikai ingatlanvállalata a mai napon publikálta legújabb kutatását, amely azt vizsgálja, Európában a logisztikával foglalkozó ügyfelek miért választanak bizonyos helyszíneket más helyszínekkel szemben.

„Az ügyfelek növekedési stratégiái: Európa legvonzóbb logisztikai helyszínei” című jelentésből az is kiderül, mely helyszínek sikeresek a gyorsan változó európai logisztikai piacon.

A Prologis Research és az eyefortransport (eft) felmérést végzett 2017. február és május között az európai logisztikai vállalatok körében, és arra a megállapításra jutott, hogy a helyszínek kiválasztását öt fő tényező befolyásolja Európában: a fő fogyasztói központok közelsége, a szabályozási környezet, a munkaerő elérhetősége, a közlekedési infrastruktúra és a beruházás teljes költsége.

A jelentés főbb megállapításai a következők:

  • A fő fogyasztói központok közvetlen elérhetősége kiemelten fontos.
  • Egyre fontosabbá válnak a legnagyobb fogyasztású fő lakossági központok.
  • Az összköltség viszonylag kevésbé fontos a többi tényezővel szemben.
  • A munkaerő közelsége (pl. Nyugat-Európában, ahol a legfőbb példa Hollandia) és a munkaerő költsége (pl. Lengyelországban) közvetlenül befolyásolják az ügyfelek logisztikai döntéseit.

„Egyértelmű, hogy a helyszín vonzáskörzetében rendelkezésre álló munkaerő és a gazdasági hálózatok közelsége elengedhetetlenül fontos a logisztikával foglalkozó ügyfelek számára” – mondta Dirk Sosef, a Prologis európai kutatási és stratégiai vezetője. „A logisztikai piac növekedése közepette a döntéshozóknak az infrastruktúrára és a szakképzett munkaerőre irányuló beruházásokat szükséges ösztönözniük.”

A jelentés eredményeire alapozva a Prologis október 5-én átadta az „Európa 100 Legvonzóbb Logisztikai Helyszíne” díjakat Európa legjobb teljesítményt nyújtó helyszínei számára Münchenben, az EXPO REAL szakkiállításon. Hollandia magas pontszámot ért el mind az öt tényező tekintetében, amely befolyásolja az új helyszínek kiválasztását. A holland piacok különösen jól szerepeltek a szabályozási környezet és a multimodalitás szempontjából – ezek fontos ösztönzők azon piacok számára, amelyek a páneurópai disztribúciót helyezik előtérbe. A Benelux államok és Nyugat-Németország piacai, melyekre magas fogyasztói sűrűség és fejlett közlekedési hálózatok jellemzőek, jó eredményt értek el a fő fogyasztói központok közelsége és a közlekedési infrastruktúra tekintetében. Lengyelország több kategóriában is jól szerepelt, amely azt mutatja, hogy a lengyel piac gyors ütemben fejlődik.

A Prologis „Európa 100 Legvonzóbb Logisztikai Helyszíne” díjainak nyertesei:

  • Venlo: A kutatásban részt vevő 100 helyszín közül Európa legvonzóbb helyszíne.
  • Düsseldorf és a Rajna-Ruhr-vidék, valamint ezen belül Hamm, Unna és a Ruhr-vidék nagyvárosi régiója: a legnagyobb mértékű javulás a 10 legkeresettebb helyszín közül.
  • Közép-Lengyelország és Łódź: a legjobb teljesítményt nyújtó piac Nyugat-Európán kívül.

A teljes jelentés a következő weboldalon érhető el: https://www.prologis.com/logistics-industry-research/customer-growth-strategies-europes-most-desirable-logistics-locations

Forrás: Prologis

Teljes fordulatszámon üzemelnek a Ferihegyen nyáron átadott új logisztikai bázisok, az utasforgalmat is meghaladó mértékben nő a cargoforgalom, a Budapest Airport pedig máris újabb fejlesztéseket tűzött napirendre.
Idén az év első hét hónapjában 72 ezer tonna áru fordult meg a repülőtéren, ami 20 százalékos növekedés a múlt év hasonló időszakához képest – közölte René Droese, a Budapest Airport cargo- és ingatlangazdálkodási igazgatója. A szakember elmondta, hogy teljes gőzzel üzemel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1. termináljának tőszomszédságában átadott két új logisztikai bázis, a TNT és a DHL Express új raktár- és irodaközpontja. A korszerű logisztikai bázisokat nyáron vehette birtokba a két nemzetközi csomagküldő szolgálat, az építkezés alig egy évet vett igénybe.

A DHL Express új logisztikai bázisának legfontosabb eleme a 6000 négyzetméteres raktár és szortírozó, mellette egy 2400 négyzetméteres irodaház kapott helyet, míg a bázis teljes területe eléri a 60 000 négyzetmétert, beleértve a teherautók számára kialakított parkolót és manőverezőterületet. A DHL Freight és a Global Forwarding üzletág mellett már a DHL Express is a repülőtéren működik. A DHL több mint 25 éve van jelen a magyar piacon, a korszerű, teljesen automatizált szortírozótechnológiának köszönhetően a DHL Express megháromszorozta teljesítményét és képes óránként akár 6000 küldeményt is feldolgozni a repülőtéri bázison.

Fotó: MTI/Kovács Tamás

A TNT, amely egy naponta közlekedő Boeing B757–200F repülőgéppel bonyolítja le a magyarországi áruforgalmat, idén júniusban vette át a bázist. Az új raktár alapterülete eléri az 5000 négyzetmétert, további 3000 négyzetmétert foglalnak el az irodák, a kamionok manőverezési területe pedig 8500 négyzetméter. Csak ez a két beruházás 600 új munkahelyet jelentett a repülőtéren, amely a jelenlegi mintegy 12 000 dolgozójával a legnagyobb munkáltató a dél-pesti régióban.

A Budapest Airport máris újabb beruházás terveit készítette el. A 2. terminál közelében jövőre elkezdődik egy újabb, Cargo City névre keresztelt logisztikai központ építése. Ezen keresztül akár évi 250 000 tonna légi teheráru indulhat vagy érkezhet Magyarországra, a jelenlegi forgalom több mint kétszerese.

Forrás: Magyar Idők

Tags: ,

MLSZKSZ: nemzetközi áruforgalmi csomóponttá válhat a térség

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) üdvözli, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) vámszabad területté jelölt ki egy, a záhonyi szabad vállalkozási zónában lévő 17 400 négyzetméteres területet. Az engedély nyomán az ország jelenleg egyetlen vámszabadterülete jött létre, amely jelentősen fellendítheti a térség iparvonzó képességét és kulcsfontosságú ahhoz, hogy a záhonyi térség nemzetközi áruforgalmi és logisztikai csomóponttá válhasson.

Az engedélyt a Szövetség kezdeményezésére, az érintett terület tulajdonosa a Záhony-Port Zrt. kérelmezte a Nemzetgazdasági Minisztériumnál. A vámszabad terület fő vonzereje, hogy jelentős versenyelőnyt biztosít az ide szállító, és betelepülő cégeknek a halasztott adó- és vámfizetési lehetőség, valamint egyéb ösztönzők és kedvezmények révén. A vámszabad terület által nyújtott lehetőségek elsősorban a 3. országokból az Európai Unióba nyersanyagot vagy félkész terméket behozó vállalatok számára előnyös, mivel áfa- és vámmentesen tudják raktározni vagy feldolgozni az árut a területen, jelentős összeget megtakarítva – mondta el Fülöp Zsolt, az MLSZKSZ elnöke.

Az MLSZKSZ szerint számos érv szól a vámszabad terület kijelölése mellett: egyrészt nemzetgazdasági érdek, hogy a Kínából és Belső-Ázsiából Európába, elsősorban Észak-Olaszországba és Dél-Franciaországba, valamint a balkáni térség országaiba irányuló vasúti fuvarok döntő hányada Magyarországon, a záhonyi átrakón keresztül jusson el rendeltetési helyére. A jelenleg csak időszakos és nehezen előre jelezhető záhonyi logisztikai forgalom, a komoly vonzerőt jelentő vámszabad területnek köszönhetően hosszú távon nemzetközi áruforgalmi csomóponttá fejlődhet – emelte ki Fülöp Zsolt. Hozzátette, hogy az Európai Unió területére belépő áruk vámügyintézéséből jelentős költségvetési bevétel származik az országnak, fokozza a meglévő infrastruktúra kihasználtságát, a beruházások volumenét, így számos új munkahely is létrejöhet.

Az NGM ezen döntése a Szövetség szerint csak az első, elengedhetetlen lépés. Ahhoz, hogy vállalkozókat és befektetőket vonzzanak a térségbe, a következő időszakban aktív marketingtevékenységre lesz szükség. Meg kell határozni továbbá a záhonyi térség fejlődését segítő komplex kereskedelmi- és marketing feladatrendszert. Ehhez a kormányzat, a területet működtető vállalat és a szakmai szervezetek mielőbbi összefogására van szükség.

A Szövetség reményei szerint a most kiadott engedély megnyitja az utat a térségben további vámszabad területek kijelölése előtt. Záhony ezen térségének vámszabad területté nyilvánítása kiemelkedő lehetőségeket teremt az itt dolgozó valamennyi, logisztikai, termelő és kereskedő szektorban dolgozó szereplőnek, valamint az újonnan betelepülni szándékozó cégek számára is. A Szövetség célja, hogy a térségben minden jelenlevő és a jövőben betelepülni szándékozó cégnek legyen lehetősége vámszabad terület üzemeltetési engedélyhez folyamodni.

Forrás: MLSZKSZ

A Prologis, a világ vezető logisztikai ingatlanvállalata a mai napon bejelentette a szlovákiai Prologis Park Galanta-Gáň eladását a CNIC Corporation Limited („CNIC”) részére.

A Prologis Park Galanta-Gáň négy, összesen 240.000 négyzetméter alapterületű „A” osztályú épületet foglal magában, amelyek mindegyike bérbe van adva. Az adásvétel kiterjed egy 7.000 négyzetméteres, jelenleg fejlesztés alatt álló BTS épületre is, egy ipari műanyag hulladék újrahasznosításával foglalkozó logisztikai szolgáltató számára.

Az E571-es út mellett található Prologis Park Galanta-Gáň területéről Pozsony közvetlenül elérhető a D1-es autópályán keresztül, továbbá a park kitűnő közúti kapcsolattal rendelkezik Ausztria, Magyarország és Csehország irányába.

„Két, nemrégiben megkötött built-to-suit tranzakcióval a park fejlesztése lezárult,” - mondta Martin Polák, a Prologis kelet-közép-európai regionális vezetője. „Készen állunk megtenni hosszú távú befektetési stratégiánk következő lépését a régióban.”

A Prologist a Kinstellar és a JLL képviselte, míg a CNIC tanácsadója a Dentons és a Colliers volt.

Forrás: Prologis

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

SiteFace Kft.

IT Divízió Kft.

Informatikai üzemeltetőnk:
IT Divízió Kft.

Hírlevél