szechenyi 2020

Híreink

Hallottuk a történeteket, olvastuk az újságokat és láttuk a piackutatások eredményeit – 2018 egy nagyszerű év volt a logisztikai ingatlanipar szereplői számára. A piaci alapok továbbra is erősek, a fogyasztói hangulat pozitív és az üresedési ráták rekord alacsony szinten állnak.

Valóban, a tavalyi volt vállalatunk történetének legerősebb éve, mindezt a szektorban kiemelkedő pénzügyi és működési eredményeink is tükrözik. De nem csupán erről van szó. A Prologis több, mint egy ingatlanvállalat.

Többet tenni

Ahogy elnök-vezérigazgatónk a részvényeseknek írt üzenetében is kiemeli, a jövő számos izgalmas lehetőséget tartogat számunkra. Tovább bővítjük környezetvédelmi, társadalmi felelősségvállalási és vállalatirányítási (ESG) programjainkat, hosszú távú növekedésünk tekintetében pedig az innovációra és technológiai fejlődésre fókuszálunk, hogy ezáltal teremtsünk értéket partnereink számára. A tavalyi évben elért eredményeink újabb lehetőségeket biztosítanak, mint például:

globális logisztikai partnereink folyamatosan változó igényeinek ügyfélközpontú kiszolgálása;

a technológiába és az innovációba való befektetés annak céljából, hogy enyhíthessük ügyfeleink “fájó pontjait”, és elősegítsük hatékonyabb működésüket;

a fogyasztói hangulat, az ellátási lánc modernizációjához kapcsolódó trendek és más, a logisztikai ingatlanpiacot befolyásoló fontos szempontok mérése saját kutatásaink és fejlett adatelemző rendszereink segítségével.

A jövőbe tekintve

Tevékenységünk fókuszában ügyfeleink folyamatosan változó igényeinek kiszolgálására áll. Globális méretünkből fakadóan hasznosítani tudjuk az adatainkban rejlő erőt, ezáltal enyhíthetjük ügyfeleink fájó pontjait. Továbbra is elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy szoros partneri kapcsolatainkon keresztül támogassuk növekedésüket és sikerüket. További részletekért arról, hogyan végezzük mindezt, tekintse meg 2018. éves jelentésünket.

Forrás: Prologis

A Rail Cargo Hungaria Zrt. Közgyűlése Körös Norbertet választotta a Rail Cargo Hungaria új Igazgatósági tagjává a leköszönő Erik Regter utódjaként. Körös Norbert egyúttal átveszi a társaságnál a Rail Cargo Austria Igazgatóságába még februárban távozó dr. Kovács Imre CEO pozícióját. Felelőssége kiterjed a vasúti árufuvarozási, szállítmányozási, vontatási, logisztikai szolgáltatásokhoz kapcsolódó kereskedelmi feladatok irányítására.

A németül anyanyelvi szinten beszélő, közgazdászként végzett szakember mintegy két évtizedes tapasztalattal rendelkezik a vasútlogisztika területén. 1998 óta a GYSEV Cargo, valamint a cégcsoporthoz tartozó Raaberbahn Cargo vállalatok menedzsmentjében látott el vezetői feladatokat. A vállalat képviseletében a MÁV Cargo privatizációjában szakmai koordinátorként működött közre. Árufuvarozási és személyszállítási igazgatóként, majd 2011-től a GYSEV Cargo vezérigazgatójaként és az Igazgatóság tagjaként, valamint a Raaberbahn Cargo ügyvezetőjeként tevékenykedett.

Kapcsolata a Rail Cargo Grouppal 2013-ban kezdődött, a vállalatcsoporton belül a Rail Cargo Operator - Austria kereskedelmi vezetői státuszát töltötte be. A Rail Cargo Hungaria élére a MMV-Rail Austria ügyvezető igazgatói pozíciójából érkezett.

Körös Norbert kiemelt feladatának tekinti az eddigi sikeres üzleti stratégia folytatását a társaság piacvezető pozíciójának megőrzése, valamint a hosszú távú eredményesség és stabil működés biztosítása érdekében.

Forrás: RCH

Visszaállt a menetrendszerű kétirányú vasúti konténerfuvarozás Rijeka és a budapesti BILK konténerterminál között. Néhány hónap kihagyást követően a kikötőből ma ismét útnak indult a konténervonat, amely importárut fuvaroz Magyarországra, ahonnan hazai mezőgazdasági és ipari termékekkel rakott konténereket visz a kiinduló állomáson várakozó hajókra.

Ezentúl hetente közlekedik a szerelvény, amely átlagosan 72 TEU egységkonténert szállít. A vonatokat a Rail Cargo Operator – Hungaria Kft. kezeli a francia CMA-CGM hajóstársaság megbízásából. A fuvarozást a horvát szakaszon a HZ Cargo, a magyar szakaszon a Rail Cargo Hungaria teljesíti.

A horvátországi Rijeka kikötője a szlovéniai Koper és az olaszországi Trieszt dokkjaival áll egyre élesebb versenyben a Közép-Európába tengeren érkező áruk logisztikai kezeléséért. A Rail Cargo Operator felismerte a rijekai alternatíva jelentőségét a nemzetközi vasúti árufuvarozásban. A Rail Cargo Terminal – BILK és a rijekai kikötő között – gyékényesi határátmenettel – a másik két konkurens kikötőhöz viszonyítva már jelenleg is versenyképes menetidővel továbbítja a konténereket.

A Rail Cargo Operator – Hungaria évente mintegy 1600 vonat kezelésében vesz részt a különböző magyar export és import viszonylatokban, összesen mintegy 120 ezer TEU árumennyiség vasúti operátori feladatait ellátva. Ezzel évente 60 ezer kamion közlekedésétől mentesíti a közutakat, ennek köszönhetően sok százezer tonnával csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását.

Forrás: RCH

Previous Next

Egy kézbe került Európa egyik vezető logisztikai társasága, az Ekol Lojistik A. Ş. ellenőrzése azt követően, hogy Ahmet Musul, a cég alapítója és többségi tulajdonosa a részvények 37 százalékának visszavásárlásával 90 százalék fölé növelte tulajdonrészét. A vállalat, amely 15 európai országban, köztük Magyarországon kínál átfogó logisztikai szolgáltatásokat ezzel ismét 100 százalékos török tulajdonba került.

Az Ekol elnöke a részvényeket az Abu Dhabi székhelyű Invest AD valamint a Japánban bejegyzett SBI Holdings Inc leányvállalata, a Rigond Finance SARL társaságtól vásárolta. Az akvizíció a török versenyhatóság jóváhagyását követően lezárult. Ahmet Musul kijelentette, hogy az Ekol az elkövetkezendő időszakban folytatja növekedési céljai megvalósítását. „Továbbra is mindent megteszünk azért, hogy Európa első számú logisztikai társaságává váljunk. A részvények visszavásárlása tovább segíti azon törekvésünket, hogy az Ekol teljes mértékben munkavállalói tulajdonba kerülhessen” – hangsúlyozta.

A magyar leányvállalat további erősödést vár a változástól

Kovács Ákos, a budapesti Ekol Logistics Kft. ügyvezető igazgatója az akvizícióval kapcsolatban kifejtette, hogy a tulajdonosi szerkezet egyszerűsödése tovább gyorsítja a kft.-t támogató eddig is hatékony konszern szintű döntési folyamatokat. A magyar leányvállat a megalakítása óta eltelt alig több mint 5 év alatt minden évben kétszámjegyű növekedést tudott felmutatni. A 2018-as várható árbevétel elérheti a 16 milliárd forintot, ami a megelőző évi teljesítményhez képest kiugró, mintegy 30 százalékos forgalombővülést jelent – közölte Kovács Ákos hozzátéve, hogy a társaság 375 logisztikai szakemberével, szállítmányozási szolgáltatásaival az elmúlt évben 406 ezer tonna árut juttatott el a megrendelők által megjelölt célállomásokra. A kft. tevékenységében folyamatosan bővíti a környezettudatos fuvarozási megoldások arányát: 2018-ban a közutak terhelését és az üvegházhatású gázok kibocsátását azzal csökkentette, hogy 5000 pótkocsit vasúton továbbított.

Prologis riport: négy taktika, amely a logisztikai ingatlanok szerepét mutatja be

Napjainkban a szakképzett munkaerő megszerzése és megtartása az egyik leggyakoribb beszédtéma a logisztikai ingatlanüzemeltetők körében. Amellett, hogy a munkaerőpiaci trendek hatással vannak a toborzási és helyszínválasztási folyamatokra, egyre nehezebbé válik lojális munkavállalókat találni.

A raktári munkaerő csak az elmúlt évtizedben vált elsődleges jelentőségű kérdéssé. Abban a 12 európai országban, ahol a Prologis jelen van, a szakképzett munkaerőhöz való hozzáférés alapvető szempont a megfelelő ingatlan kiválasztásában. Legújabb kutatásunkban a logisztikai ingatlanok és a munkavállalók megtartása közötti kapcsolatot elemezzük, hogy tisztább képet kapjunk az összefüggésekről. Az ebben a tanulmányban szereplő megállapítások alapját a több mint 16 millió négyzetméter alapterületű portfóliónk, az Európában található körülbelül 700 egyedi ügyfelünk körében folytatott megannyi beszélgetésünk és saját adataink képezik.

A kutatásban közelebbről is megvizsgálunk számos kezdeményezést, mint például a közlekedés fejlesztése, a kényelmi szolgáltatások bővítése és az épületek kialakításának javítása, amelyekkel a logisztikai ingatlanbefektetők a munkaerő megtartását ösztönözhetik.

A különböző taktikákra vonatkozó referenciák Európában

Az alábbi térkép referenciaként szolgál, az ábrázolt kezdeményezések a Prologis számos európai aktivitásába nyújtanak betekintést.

prologis preferenciák1

Íme négy különböző taktika, amelyekkel a logisztikai ingatlanok tulajdonosai hozzájárulhatnak a munkaerő hatékonyabb bevonzásához, képzéséhez és megtartásához:

  1. Jobb közlekedési kapcsolatok: A munkahelyre történő utazást a lehető leghatékonyabb módon kell megszervezni.
  2. Több és magasabb színvonalú kényelmi szolgáltatás: A munkavállalók szakképzettségének emelkedésével párhuzamosan egyre fontosabbá válnak a különféle kényelmi szolgáltatások.
  3. Logisztikai karrier és a közösség iránti elkötelezettség: Egy hosszú távú kezdeményezés javítja a logisztikai ágazatról kialakult általános képet és tartós megoldásokat eredményez.
  4. Az épületek jellemzőinek fejlesztése: A kellemes és egészséges munkahely kialakítása szempontjából alapvető fontosságú az épület környezete.

Kutatásunkban bemutatjuk a munkavállalók igényeinek raktárépületekre gyakorolt hatását, az automatizálás és munkaerőhiány nyomán a munkaerő összetételében fellépő változásokat, valamint választ keresünk arra is, hogy vajon nehezebb lesz-e a megfelelő munkatársak kiválasztása a raktárakban egyre komplexebbé váló munkakörök nyomán? A logisztikai ingatlanágazatnak lehetősége van arra, hogy enyhítse a jelen kihívásait, és a jövőre nézve megoldásokat kínáljon.

Forrás: Prologis

A Rail Cargo Austria ügyvezetésének döntése alapján Márta Gábor 2019 márciusától csatlakozik a Rail Cargo Logistics Hungaria ügyvezetéséhez.

Az új vezető célja, hogy Európa egyik vezető vasútlogisztikai szolgáltatója, a Rail Cargo Group hazai speditőr vállalataként növelje a társaság eredményességét az ipari és nyersanyagok, a kereskedelmi, valamint a speciális áruk fuvarozása terén. A közgazdász végzettségű szakember az elmúlt évtizedekben széles körű tapasztalatokat szerzett nemzetközi üzleti folyamatok irányításában. Ügyvezető igazgatója volt az EPTA International Kft. kereskedelmi cégnek, amely ötven országban évi huszonötmilliárd forint árbevételt realizált. A több nyelven kiválóan beszélő vasútlogisztikai menedzser kerek egy évtizedet töltött el a GYSEV Zrt-nél és a GYSEV Cargo Zrt-nél, ahol hét éven át értékesítési igazgatóként irányította a konvencionális és intermodális vasúti árufuvarozási szegmensek kereskedelmét. Meghatározó szerepet játszott abban, hogy a vasúti árufuvarozási piac liberalizációjának időszakában is erősítette a cég Nyugat-Európa és a Balkán közötti vasúti árufuvarozási pozícióját.

Márta Gábor több fontos vasútlogisztikai szakmai szervezetben vállalt aktív szerepet, köztük az UIC (Nemzetközi Vasúti Szövetség) Market munkacsoportjában, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltatók Szövetségében (MLSZKSZ), ahol 2010 és 2014 között elnökségi tag volt. 2014-ben a Hungrail árufuvarozási munkacsoportját vezette.

Forrás: IHO

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

ADATVÉDELEM

SiteFace Kft.

ITD Informatika Zrt.

Informatikai üzemeltetőnk:
ITD Informatika logo vektor horizontal feher 01

Hírlevél