szechenyi 2020

Híreink

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal korábbi engedélyével lehetővé tette, hogy az uniós áruk továbbításával, illetve az átmeneti megőrzéssel kapcsolatos vámügyi tevékenységet érintően a Rail Cargo Hungaria számára a banki biztosítéknyújtás helyett elegendő adott referenciaösszegű garanciavállalás.

A NAV legújabb, novemberi határozatában újabb kedvezményeket adott a vállalatnak az összkezességi engedélyben foglalt két vámügyi tevékenységre vonatkozóan. A vasúttársaság így minden korábbinál kedvezőbb feltételek mellett végezheti vámtevékenységét.

Az uniós árutovábbítással kapcsolatos feladatokat érintően a NAV – miután ismételten megvizsgálta az RCH pénzügyi biztonságát – engedélyezte a referenciaösszeg megemelését. A döntésnek köszönhetően a társaság több uniós árutovábbításra vonatkozó megrendelésnek tud eleget tenni a továbbiakban.

Az átmeneti megőrzéssel kapcsolatos tevékenységet érintően a NAV-tól az RCH megkapta a raktár működtetésével kapcsolatos engedélyt is. Ezzel párhuzamosan életbe lépett az is, hogy az adott referenciaösszeg határáig végezhet átmeneti megőrzési feladatokat.

A hivatal újabb kedvező döntésében ezúttal is fontos szerepet játszott, hogy a NAV és az RCH között hagyományosan kiegyensúlyozott a kapcsolat, a társaságra a hivatal megbízható és pénzügyileg stabil partnerként tekint.

Forrás: RCH

10.700 négyzetméternyi bérleti szerződés az ESA Grouppal. Teljes kihasználtság a Prologis Park Prague-Uzice területén.

 

A Prologis, Inc., a világ vezető logisztikai ingatlanvállalata a mai napon bejelentette, hogy 21.673 négyzetméternyi területre új bérleti szerződést írt aláírt az ESA Grouppal a csehországi Prologis Park Prague-Uzice parkban.

Az ESA Group, Közép-Európa egyik vezető logisztikai vállalata a 2-es épületet veszi bérbe, amellyel a 97.800 négyzetméter alapterületű Prologis Park Prague-Uzice elérte a teljes kihasználtságot. A társaság már üzleti partnere a Prologisnak a Prágától dél-keletre található Prologis Park Prague D1 East területén. A tranzakció lebonyolítása a Cushman & Wakefield közreműködésével történt.

„Jelenleg a csehországi portfóliónk 99 százaléka megtelt, amely nagyszerű piaci feltételeket jelent, és egyben a Prologis által biztosított minőség és szolgáltatások iránti jelentős keresletet jelzi” – mondta Martin Baláž, a Prologis Cseh Köztársaság és Szlovákia bérbeadásért és fejlesztésért felelős igazgatója. „Mindig nagy öröm számunkra, ha egy meglévő ügyfelünk a Prologisszal együttműködve kívánja bővíteni tevékenységét, hiszen ez igazolja a kiemelkedő színvonalú ügyfélszolgálatra és támogatásra, valamint a gyakran speciális igények rugalmas kielégítésére irányuló stratégiánkat.”

„2017-ben az ESA logistika mintegy 30 százalékkal, 137.000 négyzetméterre növelte raktárkapacitását” mondta Roman Pekrt, az ESA logistika vezérigazgatója. „Üzleti partnerünk, a Prologis segítségével időben és a lehető legkevesebb bonyodalommal tudtuk megvalósítani bővítési terveinket a Prologis Park Prague-Uzicében. Mindez egy újabb állomását jelenti kölcsönösen előnyös együttműködésünknek, amelynek kezdete 2010-re nyúlik vissza. Nagyra értékeljük, hogy a Prologis partnerként folyamatosan megérti és kielégíti igényeinket, és örömmel várjuk, hogy a jövőben is együtt dolgozhassunk a kelet-közép-európai régióban.”

A Prologis Park Prague-Uzice egy modern logisztikai park a csehországi D8-as autópálya mentén, Prágától 9 kilométerre északra. A park két, összesen 97.800 négyzetméteres, teljes kihasználtságú logisztikai épületből áll és további 71.000 négyzetméter fejlesztési potenciállal rendelkezik.

A Prologis több mint 1 millió négyzetméternyi logisztikai és ipari területével Csehország vezető logisztikai ingatlanszolgáltatója (2017. szeptember 30-i adatok alapján).

Forrás: Prologis, Prága (2017. november 28.)

A kínai STO Express és EKOL logisztikai cégek jelenlétének erősítésével a kínai e-kereskedelmi áruk elosztó központjává válhat Budapest – közölte Hardy Mihály, a Liszt Ferenc-repülőteret üzemeltető Budapest Airport kommunikációs vezetője.

A Kína és Közép-Kelet-Európa csúcstalálkozó részeként Budapesten az STO Express bejelentette, hogy a kínai kormány törekvéseivel összhangban fejleszti Kelet-Közép-Európával fenntartott üzleti kapcsolatait.

Ennek részeként a légiáru-szállítás központjának a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret jelölte ki. Olyan áruszállítási hálózatot hoznak itt létre, amely Kínától a budapesti repülőtéren át egészen az európai megrendelőkig juttatja el a termékeket.

Az STO Express első, főleg e-kereskedelmi áruval megtöltött Boeing 747-es teherszállító gépe a Silkway Italia színeiben november 3-án érkezett a magyar fővárosba, bár akkor még nem menetrend szerinti áruszállító járattal.

A jövőben azonban ezek már tervezett járatok lesznek, ezért jelentős növekedésre lehet számítani nemcsak a teljes légiáru-forgalomban, hanem az e-kereskedelemben is.

A Budapest Airport légiáru-forgalma 2015 decembere óta 36 százalékos növekedést ért el, idén január és október között a repülőtér üzemeltetője nem kevesebb, mint 103 700 tonna légi árut kezelt, 14,5 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.

Az áruforgalmat majdnem fele-fele arányban teszi ki az export és az import.

Forrás: HVG.hu/MTI

Kapacitásbővítéshez vásárolt nagy értékű ingatlant a BILK Logisztikai Zrt., ahol 30 ezer négyzetméternyi raktárkapacitást hoznak létre.

A BILK Logisztikai Zrt. további 7,4 hektárral növelte meglévő, több mint 70 hektáros logisztikai központjának területét. A társaság vezérigazgató-helyettese, Wáberer Lívia közölte: a Magyarország egyik legnagyobb egybefüggő logisztikai raktárvárosával közvetlenül határos mező megvásárlása a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő nyílt elektronikus rendszerén lebonyolított aukció keretében történt. Hozzátette, hogy az adás-vételi szerződés aláírását követően megkezdődtek az ingatlan hasznosításának előkészületei.

A Wáberer György tulajdonában lévő piacvezető vállalkozás bővítésének igényét az értéknövelt logisztikai szolgáltatások iránti kereslet tartós növekedése fogalmazta meg. A valamennyi jelentős nemzetközi cél- és tranzitútvonal kereszteződése mentén lévő, az M0-ás autóútról önálló lehajtóval és közvetlen vasúti kapcsolattal rendelkező logisztikai raktárkomplexum első csarnokának alapkövét 15 évvel ezelőtt rakták le. Azóta összesen 160 000 m2 raktár- és 20 000 m2 irodakapacitás épült itt ki. A komplexumban A kategóriás  logisztikai, gyűjtő, illetve hűtött raktárcsarnokok, és ADR-minősítésű raktárak továbbá irodaépületek létesültek, amelyeket a társaság jellemzően hosszú távú szerződésekkel ad ki. A bérlők évek óta a BILK kapacitásainak 100 százalékát igénybe veszik és ezzel a logisztikai központ több mint 1000 embernek ad munkát a dél-pesti régióban. A BILK Logisztikai Zrt. árbevétele éves szinten meghaladja a 3,5 milliárd forintot.

Wáberer Lívia azt is bejelentette, hogy a központhoz csatolt területen hamarosan megkezdődnek azok az infrastrukturális beruházások, amelyek további, összesen 30 ezer m2 területű raktárcsarnok építéséhez és működtetéséhez szükségesek.

Forrás: mfor.hu

A szekszárdi Sygnus Kereskedelmi Kft. érdekkörébe tartozó Adony Logisztikai Központ Kft. tulajdonába kerülnek a felszámolás alatt álló adonyi Magtárház Kikötő Kft. vagyonelemei. Az adonyi bázis ma Magyarország legnagyobb gabonatároló kapacitásának számít. A Sygnus Kft. évente 300-400 ezer tonna gabonával kereskedik a hazai és az exportpiacon.

Zajlik az értékesítési folyamat az adonyi Magtárház Kikötő Kft. felszámolási eljárásában – tájékoztatta az agrárszektor.hu-t a felszámolást végző Nemzeti Reorganizációs Nonprofit (NRN) Kft. Az állami cég az értékesítés befejezéséről konkrétumot nem közölt, de azt hozzátette, hogy a pályázati kiírásban szereplő szerződéskötési, fizetési és birtokba adási határidők még nem zárultak le.

Az évek óta felszámolás alatt álló Magtárházat az NRN legutóbb augusztusban hirdette meg 6,1 milliárd forintos irányáron, míg a végül elfogadott nyertes ajánlat 3 057 000 000 forintól szólt. Az adonyi logisztikai telephely 450 ezer tonnás névleges gabonatároló-kapacitást, illetve több dunai kikötőállást foglal magába, így Magyarország legnagyobb gabonaraktár, illetve gabonarakodó bázisának számít.

Az adonyi vagyonelemek az Adony Logisztikai Központ Kft. tulajdonába kerülnek, amely az agrárszektor.hu értesülései szerint a szekszárdi Sygnus Kereskedelmi Kft. érdekkörébe tartozik. A Sygnus magánszemély tulajdonosai eddig Pakson is működtettek gabonatároló és -rakodó kapacitásokat, a most megvásárolt adonyi telephelyet pedig három éve a felszámolótól bérelték és üzemeltették az Adony Logisztikai Központ Kft.-n keresztül.

A gabonaforgalmazással foglalkozó Sygnus évente 300-400 ezer tonna terménnyel kereskedik, amelyet a hazai és a külpiacon értékesít. Ezzel a társaság 3-5 százalékos részesedést mondhat magáénak a magyar gabona-kereskedelmi piacon.

Az adonyi gabonaközpont még a 2002-2006 közötti szocialista kormányzás idején épült fel, de később működése ellehetetlenült az uniós gabonaintervenciós felvásárlási rendszer megszűnése miatt. Korábbi hírek szerint a beruházást az állami tulajdonú Magyar Fejlesztési Bank Zrt. (MFB) finanszírozta, amelynek 13 milliárd forintnyi követelése maradt fenn, a Magtárház Kft.-nél pedig összesen csaknem 16 milliárdos kötelezettség halmozódott fel.

Ennek megfelelően a társaság elsőként kirendelt felszámolója az adonyi logisztikai bázist még 15 milliárdért próbálta értékesíteni 2012-ben, majd az ár fokozatosan csökkent az utolsó kiírásban szereplő 6,1 milliárdos összegre, illetve az elfogadott vételi ajánlatban rögzített 3 milliárd forintra.

Az NRN a hitelezői követelésekkel kapcsolatban az agrárszektor.hu érdeklődésére csupán annyit közölt, hogy a felszámolás alatt álló vállalat vagyona zálogjoggal terhelt, ezért az igényeket az ide vonatkozó törvényi rendelkezések szerint elégítik ki. A felszámoló a hitelezők személyéről, követelésük nagyságáról és a felszámolási eljárás további teendőiről nem kívánt nyilatkozni, mivel ezeket nem nyilvános adatoknak minősítette.

/ Agrarszektor.hu / Hazafi László / 2017. november 20. /

/MTI-Foto: Illyés Zoltán/

Previous Next

Kínai-magyar megállapodások a logisztikai együttműködés fejlesztésére

Megállapodást írt alá a kínai Xi’an (Hszian) Nemzetközi Szárazföldi Kikötő Befektetési és Fejlesztési Vállalat, valamint a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ), a Mahart Container Center Kft., a CECZ csoporthoz tartozó GHIBLI Szállítmányozási Kft. és a Záhony-Port Zrt. a kínai-magyar logisztikai együttműködés fejlesztésére. A megállapodással a felek a logisztikai csereforgalom volumenének növelését kívánják elősegíteni. Az MLSZKSZ szerint a megállapodás eredményeként, már rövidtávon a jelenlegi sokszorosára nőhet a vasúton, két irányból az országba érkező kínai konténerforgalom, amelynek egyre nagyobb része léphet Magyarországon keresztül az Európai Unió területére.

A logisztikai együttműködési megállapodásokat kínai részről a Pekingtől mintegy 900 kilométerre, délnyugatra fekvő, nyolcmilliós Xi’an (Hszian) városában található Xi’an (Hszian) Nemzetközi Szárazföldi Kikötő Befektetési és Fejlesztési Vállalat, magyar oldalról pedig az MLSZKSZ, a GHIBLI Szállítmányozási Kft., a MAHART Container Center Kft. és a Záhony-Port Zrt. írta alá.

A megállapodás keretében – amelynek célja a két ország közötti logisztikai forgalom volumenének növelése és a szakmai kooperáció elősegítése – kínai befektető cég és a magyar felek gyakorlati lépésekkel igyekeznek segítséget nyújtani egymásnak a logisztikai együttműködés fejlesztésére, valamint létrehoznak egy üzleti információmegosztási mechanizmust és népszerűsítik egymást a hivatalos kommunikációban. Az aláírók abban is megállapodtak, hogy segítik az üzleti utak, a delegációk rendszeres látogatásainak szervezését, amelyek során logisztikai promóciós eseményeket tartanak egymásnak, a területben rejlő lehetőségek jobb kiaknázása érdekében.

Az MLSZKSZ augusztusban számolt be arról, hogy három magyar cég közreműködésével elindult a kínai-magyar konténeres irányvonati forgalom – addigra közel 40 vonat és mintegy 1.400 konténer érkezett három útvonalon hazánkba. A Szövetség szerint reális esély van arra, hogy a Kínából az EU-ba áramló áruforgalom jelentős részét regionális logisztikai központként Magyarország ossza szét a kelet-európai térségbe.

Rólunk

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége meghatározó, véleményformáló, szakmai érdekképviselet.

Elérhetőségünk

1211 Budapest, Weiss Manfréd út 5-7.

(36) 1 266 3126

mlszksz@mlszksz.hu

(36) 1 266 3126

Hét - Pén.: 9:00 - 16:00

Hasznos linkek

SiteFace Kft.

IT Divízió Kft.

Informatikai üzemeltetőnk:
IT Divízió Kft.

Hírlevél